کد خبر : 83290
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401- 35: 13

رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی کپور در تالاب انزلی

رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی کپور در تالاب انزلی

سرپرست شیلات گیلان از رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی کپور در تالاب بین المللی بندر انزلی خبر داد و گفت: رهاسازی بچه ماهیان برای حفظ اکوسیستم تالاب ضروری است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، کوروش خلیلی در گفت  و گویی با اشاره به اهمیت حفظ زنجیره غذایی تالاب انزلی، گفت: یک میلیون قطعه بچه ماهی کپور تالابی زیر پنج گرم که به روش طبیعی در مرکز بازسازی ذخایر ماهیان شهید انصاری تکثیر شده بودند، در تالاب بین المللی انزلی رهاسازی شدند.

 

وی با بیان اینکه قرار است تا پایان سال سه میلیون قطعه بچه ماهی کپور در تالاب انزلی رهاسازی شود، افزود: رهاسازی بچه ماهیان در حفظ اکوسیستم تالاب، کاهش آلودگی ها، حفظ چرخه محیط زیست و رونق سفره صیادان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

سرپرست شیلات گیلان همچنین به کاهش عمق تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: کم شدن آب رودخانه‌ها، کاهش آب ورودی تالاب، خشکسالی و وجود سدهای متعدد در مسیر رودخانه‌های منتهی به تالاب، حیات این تالاب ارزشمند را به خطر انداخته است.

 

خلیلی همچنین در ادامه از صید ۱۸۰ تنی ماهیان استخوانی از دریای خزر توسط صیادان گیلانی خبر داد و تصریح کرد: صیادان گیلانی از ۲۲ مهر تاکنون انواع ماهیان استخوانی را به ارزش ۳۰ میلیارد تومان صید کرده اند.

 

وی با اشاره به وضعیت کولاک دریا، متذکر شد: از ابتدای فصل صید تاکنون با کاهش ۳۰ درصدی دریاروی صیادان و کاهش پره کشی میزان صید از خزر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کمتر شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار