کد خبر : 47690
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

روایتی از دیوارهای کاغذی/ خیابان‌ها در تسخیر پوسترها/ خش خش جاروهای خسته رفته‌گران

روایتی از دیوارهای کاغذی/ خیابان‌ها در تسخیر پوسترها/ خش خش جاروهای خسته رفته‌گران

هیاهوی تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و تنها چیزی که باقی مانده دیوارهایی پر از پوستر و خم شدن رفته‌گران برای پاکسازی شهر است.

به گزارش گیلانستان صومعه‌سرا از دیرباز به دلایل حس رقابت بالا و البته وفور مشکلات اقتصادی و امید به حل آن، حضور پرشور مردم را قبل و هنگام انتخابات تجربه کرده و تبلیغات انتخاباتی گیرا، بانشاط و گاها منحصربه‌فردی نیز دارد.

تبلیغات رسمی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد و حالا پوسترهای کاندیداهای شهرستان، بر روی زمین و دیوارهای شهر خودنمایی می‌کند.

شب گذشته در آخرين تلاش، طرفداران نامزدهای انتخابات با توزيع اقلام تبليغاتی رنگارنگ، شهر را به انباری از كاغذ مبدل كردند و اينك هنوز حتی چهره مفرح فضای سبز اين شهر از اين اقدام نازيبا مخدوش است.

شهر مملو از پوسترهای رنگارنگ افرادی است که شعار توسعه شهرستان را سر می‌دهند و زمین پوشیده از پوسترهایی است که هوادارن آنها برای حمایت از نامزد مدنظر بر فراز آسمان‌ها پرتاپ می‌کردند و آخرش هم در دل خیابان جای می‌گرفت.

حال چه خوب بود کاندیداهایی که تا واپسین لحظات تبلیغات رسمی انتخابات هر چه در چنته داشتند و آوردند، اعضای ستادشان را جمع و پوسترهای خود را از سطح شهر جمع‌آوری و سیمای شهری را از کاغذها پاک کنند.

معابر، میدان، خیابان، بلوار و هرجایی که در این شهر به ذهن طرفداران رسیده مملو از پوستر و تصاویر در اندازه‌های مختلف است و این بار دیوارها هم سخنگو شده‌اند.

در آخرين اجتماع هواداران، تبليغات چاپي كانديدا بيش از اينكه افكار شهروندان را تسخير كند، كف خيابان‌ها را خوشايند تسخير كرده است.

با فروکش کردن تب انتخابات محیط زیست می‌ماند با این حجم از کاغذ و بنر پلاستیک‌های تولید شده که روی دست طبیعت باد می‌کند و کاندیداها نیز هیچ مسئولیتی در زمینه جمع‌آوری آن نمی‌پذیرند.

اما در این راستا کار اصلی پاکسازی تبلیغات، بر عهده رفتگران یکی از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه است که در انتخابات، از همه بیشتر به زحمت می‌افتند.

احمد یکی از رفتگران این شهر است، وی با ناراحتی به خبرنگار ما گفت: شور و هیجان در انتخابات خوب است اما متاسفانه شهر مملو از پوستر و کاغذهای رنگی شده است که باید ساعت‌ها تلاش کرد تا چهره شهر را آن هم فقط خیابان‌ها را خالی از پوستر کنیم.

وی با بیان اینکه پاک کردن دیوارهای شهر از پوستر تبلیغاتی کاندیداها ماه‌ها به طول می‌انجامد افزود: بعضی وقت‌ها مجبوریم برای پاک کردن تبلیغات پوستری، دیوارها و اموال عمومی را با کاردک بسابیم تا این تبلیغات پاک شود.

این رفتگر با بیان اینکه برخی از طرفداران کاندیداها متاسفانه بر روی در و دیوار شهر و محافل عموم و اموال بیت‌المال، نام شخص مورد نظر را با اسپره نوشته‌اند که برای پاکسازی این تبلیغات هم کار زیادی داریم، گفت: از رنگ آمیزی دیوار خیابان‌ها و معابر تا شستشوی کامل برخی از معابر بر عهده ماست و باید شهر را به وضعیت اولیه برگردانیم.

وی بیان کرد: ما شب‌ها کار می‌کنیم و روزها استراحت داریم اما در ایام انتخابات روزها هم باید مکان‌هایی که پوسترها به صورت غیر قانونی نصب شده بود را پاکسازی می‌کردیم.

رضا یکی دیگر از رفتگران تصریح کرد: بعد از میتینگ و تجمع، حجم بسیار زیادی زباله به جا می‌ماند و وقتی همه سر و صداها می‌خوابید و مردم به خانه‌هایشان می‌رفتند روز بعد همه شهر را پاکیزه می‌دیدند اما این ما بودیم که هر یک چندین برابر کار شبانه روزی، برای آراسته کردن شهر انجام می‌دادیم.

وی با بیان اینکه شور و هیجان در انتخابات خوب است اما باید به فکر هم‌نوع خود باشیم خاطرنشان کرد: نامزد انتخاباتی که از هم اکنون به فکر قشر زحمتکش نیست چگونه می‌تواند مورد تایید ما باشد.

این رفتگر شهرداری اظهار کرد: یک هفته تبلیغات انتخابات را پشت سر گذاشتیم و ما هر شب باید معابر را تمیز می‌کردیم و روز بعد از تمیز کردن دوباره حجم بسیار بالایی زباله وارد شهر می‌شد.

وی افزود: مردم شهر باید یاد بگیرند در هر زمان و هر کاری که می‌کنند، شهر خود را پاکیزه نگه دارند زیرا تمام این حجم بالای کار باید هماهنگ با کارهای عادی و روزانه و جمع‌آوری تن‌ها زباله شهری صورت گیرد.

گفتنی است، رفتگران قشر زحمتکشی هستند که مجبورند برای برداشتن هر کاغذ تبلیغاتی انتخابات که من و شما بر روی زمین انداخته‌ایم کمر خود را خم کنند کمری که در زیر بار مشکلات مدت‌هاست که خم شده است.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار