کد خبر : 76998
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

مسجد، سنگر جهاد تبیین؛

روایتی جذاب از کانون یک مسجد/ از آزادی زندانیان غیر عمد تا کمک به نیازمندان

روایتی جذاب از کانون یک مسجد/ از آزادی زندانیان غیر عمد تا کمک به نیازمندان

کانون فرهنگی هنری «مسلم بن عقیل(ع)» مسجد پیرسرای شفت تلاش می‌کند با حل مشکلات مردم، اقشار گوناگون از طیف‌ها و سلایق مختلف را گرد هم جمع کند، بچه‌های این مسجد علاوه بر فعالیت‌های جهادی، در مسیر رفع آسیب‌های اجتماعی هم فعال هستند.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: یکی از بال‌های فعالیت و تلاش مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری هستند که امروز بالغ بر ۲۶ هزار کانون در سطح کشور فعال‌اند و در عرصه‌های مختلف مشغول به کار و فعالیت برای بیش از ۲ و نیم میلیون نفر عضو خود هستند.

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، دو سالی است برای خط‌دهی به فعالیت کانون‌ها و هم‌افزایی تلاش‌های آنان، رویداد ملی فهما را برگزار می‌کند تا کانون‌ها در قالب رواق‌های تعیین شده، کار و خدمات خود را تجمیع کنند.

یکی از کانون‌هایی که امسال توانست در گروه چهارم امتیازی ۱۶ تا ۱۷ هزار قرار گیرد، کانون «مسلم بن عقیل(ع)» شفت است، این رتبه با زحمات «محمدرضا عفتی»، مدیر این کانون حاصل شده است.

عفتی با بیان اینکه کانون ما از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۱۳۵نفر عضو اصلی آن هستند اظهار کرد: کانون ما در حوزه‌های مختلف فعال و از کانون‌های فعال شهرستان شفت است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «مسلم بن عقیل(ع)» پیرسرای شفت با بیان ایکه کلیه برنامه‌ها و مراسمات ملی و مذهبی با همکاری هیئت امنا و امام جماعت در مسجد برگزار می‌شود افزود: از عمده‌ترین کارهای این کانون می‌توان به کارهای فرهنگی و همدلی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به عنوان نمونه ایجاد فضای مناسب برای نوجوانان در زمینه ورزش با ایجاد تیم فوتسال و تهیه میز پینگ‌پنگ برای آنها و استقرار در مسجد را داشتیم گفت: در راستای کمک مومنانه به نیازمندان هر ماه برای آنها بسته‌های معیشتی فراهم و تحویل داده می شود.

عفتی با بیان اینکه این کانون در زمینه آزاد سازی زندانیان غیرعمد هم کارهای بسیار خوبی انجام داده که با دعوت از خیرین کشوری از جمله بهمن ماه یک زندانی را از اعدام نجات دادیم تصریح کرد: در راستای برنامه طبخ آش نذری در روز شهادت حضرت زهرا(س) از سال ۹۶ به نیت سن آن حضرت تعداد ۱۸ دیگ آش نذری طبخ شده که هرسال برتعداد آن اضافه می‌شود و درسال ۱۴۰۰ تعداد دیگ‌ها به ۱۹۰ دیگ رسید.

مدیر کانون فرهنگی هنری «مسلم بن عقیل(ع)» پیرسرای شفت بیان کرد: در زمینه اجرای سرود، کانون حضرت مسلم بسیار فعال بوده بطوریکه در سال ۹۹ بعنوان مربی برتر سرود در کشور انتخاب شدم و این یک افتخاری برای اعضای کانون است.

وی با بیان اینکه کانون حضرت مسلم بن عقیل در سال ۱۴۰۰ با امتیاز بالای ۱۷هزار جزء کانون های برتر استان و حتی کشور قرار گرفت و به مدت سه سال پیاپی مقام اول شهرستان شفت را کسب کرده است خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب برای نوجوانان و ترغیب آنها برای حضور در مسجد از مهم ترین اهداف کانون است.

گفتنی است، تلاش‌های این کانون روستایی با محوریت مسئول پرتلاش آن نشان می‌دهد، می‌توان در روستاها از ظرفیت مساجد و هیأت‌ها برای خدمات فرهنگی استفاده کرد و نتایج شیرینی گرفت.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار