کد خبر : 14510
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۱۹

روایت زندگی اسف بار یک خانواده در روستای لله کا خمام + تصاویر

روایت زندگی اسف بار یک خانواده در روستای لله کا خمام + تصاویر

وقتی در مقابل درب این خانه توقف کردم، تصور نمی کردم که اوضاع خانواده تا این حد بد باشد، چار دیواری که درب ورودی نداشت و پتوهای کهنه درب ورودی این چهاردیواری بودند.

به گزارش گیلانستان، به نقل از خوبان خبر ؛ چندی پیش از زندگی خانواده ای در روستای لله کا خمام ، که درخانه ای فرسوده  مشغول زندگی بودند با خبر شدیم، بنابراین تصمیم گرفتیم برای تهیه گزارش از خانه و کاشانه آنها نزدشان برویم.

وقتی در مقابل درب این خانه توقف کردم، تصور نمی کردم که اوضاع خانواده تا این حد بد باشد، چار دیواری که درب ورودی نداشت و پتوهای کهنه درب ورودی این چهاردیواری بودند.

با ورود ما به داخل این کاشانه مادر خانواده با چهره ای غمگین و مستاصل به همراه پسر و پدر خانواده به استقبال ما آمدند.

وقتی وارد چار دیواری شدیم، بوی بسیار آزار دهنده در فضای این چار دیواری یا همان کاشانه این خانواده که چهار طرفش آخر بود، به مشام رسید.

مادر خانواده دستش را به سمت سقف دراز می کند. سقف کاه گلی در اثر بارش باران، آوار شده است.آسمان از داخل سقف پیداست. کاه گل های ریخته شده از سقف در خانه روی هم انباشه شده. فرش کهنه را به کناری زده اند. مادر، لباس خاک گرفته ای به تن دارد.

اینجا خیلی چیزها ندارد، ولی درد دارد؛ دردی که هر نا آشنایی زود با آن آشنا می‌شود. اینجا آرامش ندارد، ولی زخم دارد؛ زخم‌هایی که تا عمق وجود یک زن فرورفته و کمرپدر خانواده را خم کرده است. ولی اینجا زندگی مفهوم دیگری دارد. اینجا زندگی یعنی ترس از آینده فرزندانی که الان باید به جای کار به کارنامه فکر می‌کردند؛ اینجا زندگی یعنی غم نان و زجرکشیدن زنی که نمی‌داند به بیماری دخترش فکر کند یا سقفی امن و یا پولی برای سیر کردن شکم فرزندانش.

پدر خانواده بیکار است و همسرش از دربه دری رنج می برد  که در خانه ای محقر و خرابه ای زندگی می کنند که سقف آنرا با تکه های چوب پوشش داده اند و به گفته پدر خانواده  زمستان ها از سرما و اینک از رسیدن گرما و داغ شدن سقف و نداشتن وسیله سرمایشی در هراسند و دعا میکنند هرگز تابستان فرا نرسد!!

مادر خانواده می گوید امیرحسین هر روز که به مدرسه می رود، باید وضعیتمان را از همشاگردی هایش پنهان کند تا مبادا آنها بفهمند در چه وضعیتی زندگی می کند.

گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد
وقتی دستی را به یاری می گیری،
بدان که دست دیگرت در دست خداست…

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حقگو سه شنبه , 30 خرداد 1396 - 9:04

چطوری می توان غیر مستقیم بهشان کمک کرد ؟

نحوه کمک کردن در گزارش دیگری بنویسید

ناشناس چهارشنبه , 31 خرداد 1396 - 1:13

پیش‌از آغاز دومین دوره از ویژه برنامه ؛
زمین اهدا شده توسط فرد خیر به کودک نیازمند تحویل داده شد

مشاهده ویدئو در آپارات : http://www.aparat.com/v/eOjzr

در جریان برگزاری اولین دوره از ویژه برنامه‌‌‌ی شب‌های میهمانی خدا با هدف برآورده کردن آرزوهای کودکان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت در ماه مبارک رمضان سال گذشته بود که کودکی در روستای للـه‌کا شناسایی گردید که از مشکلات متعددی از جمله نداشتن تلویزیون، یخچال و …، همچنین سرپناه نامناسب رنج می‌برد.
در همین راستا، به همت گروه میهمانی خدا و خیرین خمامی بسیاری از نیازها همچون تلویزیون، گیرنده دیجیتال، یخچال، پوشاک، مواد غذایی و … برطرف گردید که برخی از آنها از جمله پوشاک و موادغذایی به دفعات پس از خاتمه یافتن ویژه برنامه‌ی مذکور در ماه‌های مختلف سال امتداد یافت، تا اینکه در نهایت روز گذشته «سه شنبه» زمین اهدا شده به این کودک توسط مجید نژادپارس «خیر خمامی» به وی تحویل داده شد و این امیدواری وجود دارد که به کمک دیگر خیرین قدم‌های بزرگتری برای این کودک، از جمله ساخت یک سرپناه در زمین اهدا شده آغاز گردد.
گفتنی‌است، این خانواده به مدت بیش‌از ۵۰ سال در خانه‌ای با وضعیت نامناسب در للـه‌کا زندگی می‌کرد، که در قالب ویژه برنامه‌ی میهمانی خدا زمینی در مدت ۱ سال به تنها فرزند آنان اهدا گردید.

به گزارش خمام‌نیوز، دومین دوره از ویژه برنامه شب‌های میهمانی خدا همچون سال گذشته هر شب ساعت ۲۱ «از ۳۱ خرداد الی ۶ تیر» در کانون شهید حق‌شناس خمام با حضور مردم، خیرین، ورزشکاران و هنرمندان صدا و سیما برگزار می‌گردد تا همچنان قدم‌های مثبت برای برآورده کردن آرزوهای کودکان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت بخش خمام ادامه یابد.

http://khomamnews.ir/53964

رفتن به نوار ابزار