کد خبر : 56121
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399- 59: 18

روایت همدلی کانون‌های مساجد گیلان در ماه محرم/ جهاد ادامه دارد

روایت همدلی کانون‌های مساجد گیلان در ماه محرم/ جهاد ادامه دارد

کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با شناسایی خانواده‌های نیازمند و جذب مشارکت‌های مردمی به دستگیری از نیازمندان پرداخته تا شاید بتوانند با مهربانی و همدلی اندکی از تلخی روزهای کرونایی برای این افراد بکاهند.

به گزارش گیلانستان، همزمان با شیوع بیماری کووید ۱۹در کشور و اعلام وضعیت قرمز در گیلان، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب، به میدان آمده و پایگاه مرکزی رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه شدند.

 

این کانون‌ها با شناسایی خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر و جذب مشارکت‌های مردمی به دستگیری از نیازمندان پرداختند تا شاید بتوانند با مهربانی و همدلی، تلخی روزهای کرونایی را برای این افراد اندکی شیرین کنند.

 

با فرا رسیدن ماه محرم و اجرای نهضت احسان و تعاون، جهاد در کانون‌های مساجد گیلان ادامه یافت. این کانون‌ها با وجود محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که عزاداری‌های امسال را متفاوت‌تر از ماه‌های دیگر کرد، علاوه بر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی اقدام به راه‌اندازی آشپزخانه و تهیه غذای گرم کرده و از ایتام و نیازمندان غافل نشدند.

«شهاب الدین غلامی» با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) چابکسر گفت: همزمان با سومین روز از شهادت امام حسین(ع) و به نیت ۷۲ یار باوفای ایشان، ۷۲ بسته غذایی به همت کانون و با کمک خیرین تهیه شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) مسجد جامع پیامبراعظم(ص) چابکسر گفت: این دومین مرحله از کمک‌های مومنانه کانون بود که در قالب بسته‌های معیشتی به ارزش ۲۱۶ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد.

 

«محمدمهدی پوررضا» از توزیع ۵۰۰ پرس غذای گرم به همت کانون فرهنگی هنری شهید همت رشت خبر داد و گفت: این تعداد غذای نذری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت بیرون‌بر در ظهر عاشورا پخش شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید همت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دروازه لاکان رشت افزود: همچنین ۱۵۰عدد مرغ یخ‌زده بین عزاداران حسینی این مسجد در دهه اول محرم توزیع شد.

 

کانون فرهنگی هنری حضرت زینب(س) رشت نیز با اهدا ۱۰ بسته حمایتی به خانواده‌های واجدشرایط در دهه اول محرم به فرمان رهبر معظم انقلاب در کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا لبیک گفت.

 

پخت ۳۰۰ پرس غذای نذری در روز عاشورا و توزیع آن بین افراد کم‌درآمد محله دیانتی از دیگر اقدامات خواهران عضو کانون حضرت زینب(س) جهت کمک به نیازمندان بود.

 

کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) آستارا نیز با قربانی گوسفند در ایام محرم به کمک نیازمندان شتافت. این کانون در روز تاسوعا با قربانی ۲ راس گوسفند به همت عزاداران و خیرین محل و توزیع آن بین نیازمندان در نهضت احسان و تعاون مشارکت کرد.

همچنین ۴۵ بسته معیشتی با مشارکت گروه جهادی شهید نوروزی تهیه و در سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) بین نیازمندان توزیع شد.

 

کانون شهید روحی لنگرود نیز کمک به نیازمندان را در دستور کار خود قرار داد و به توزیع ۹۰ بسته معیشتی همزمان با ماه محرم پرداخت. با مشارکت جوانان عضو کانون، گوشت قربانی نذری و غذای گرم به مستمندان منطقه لیلاکوه  تحویل داده شد.

 

در روستای لیالمان لاهیجان نیز کانون فرهنگی هنری ولیعصر(عج) به جمع‌آوری نذورات محرم برای تهیه بسته‌های خشک و توزیع آن بین نیازمندان پرداخت.  همچنین به همت این کانون هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم تهیه و بین نیازمندان سطح شهرستان لاهیجان در روز عاشورا توزیع شد.

 

کانون شهدای گمنام لنگرود نیز ۱۰ بسته معیشتی را در دهه اول محرم بین نیازمندان توزیع کرد. این بسته‌های  معیشتی شامل برنج، گوشت، روغن، ماکارانی، نخود، لوبیا، عدس، سویا، رب، شکر بود که بین نیازمندان تحت پوشش مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) این شهرستان توزیع شد.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دستگیری از نیازمندان همچنان در میدان هستند و جهاد در این کانون‌ها تا ریشه‌کنی کروناویروس ادامه دارد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار