کد خبر : 62107
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1399- 31: 18

درباره عصبانیت صبح امروز روحانی؛

روحانی از احضار آذری جهرمی احساس ترس کرده است؟/ سناریوی جدید آقای رئیس جمهور چیست؟

روحانی از احضار آذری جهرمی احساس ترس کرده است؟/ سناریوی جدید آقای رئیس جمهور چیست؟

اظهارات ناشی از عصبانیت رئیس دولت راستگویان و رئیس اهالی تدبیر در جلسه صبح چهارشنبه هیئت دولت فارغ از آنکه موضوع جدیدی نیست اما نیاز به بیان چند نکته کوتاه دارد.

به گزارش گیلانستان، شخص آقای روحانی بهتر از هرکسی می‌داند که آذری جهرمی برای چه موضوعاتی احضار شده است. از سوی دیگر خود رئیس جمهور نیز بهتر می داند که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا دولت ناکارآمد ایشان را تا پایان دوره تحمل کنند و البته به کار نیز وادار کنند.

اظهارات ناشی از عصبانیت رئیس دولت راستگویان و رئیس اهالی تدبیر در جلسه صبح چهارشنبه هیئت دولت فارغ از آنکه موضوع جدیدی نیست اما نیاز به بیان چند نکته کوتاه دارد که در ادامه خواهید خواند:

یک. شاید روحانی از احضار آذری جهرمی به عنوان یکی از اعضای کابینه احساس ترس کرده است؛ چرا که گمان می کند احتمال دارد روند تشکیل و رسیدگی قوه قضائیه به پرونده های سایر افراد مسئله دار دولت دوازدهم به خاطر فعل و یا ترک فعل هایی که داشته‌اند سرعت و شدت بگیرد.

البته که باید اشاره کرد آذری جهرمی تنها جوانی بود که با عنایت ویژه روحانی و واعظی توانست در میانه کابینه کهنسالان مستقر شود. موضوعی که بسیاری از کارشناسان آن را آماده سازی جهرمی برای معرفی یک «حسن روحانی جوان تر» قلمداد کردند.

دو. احتمال دارد اعلام حکم مهدی جهانگیری، یاد و خاطره محکومیت و زندانی بودن حسین فریدون را برای رئیس جمهور تازه کرده و ایشان را عصبانی کرده باشد. یادآور می‌شود برادر روحانی قبل از حضور در زندان به عنوان یکی از اعضای ارشد دولت و معتمدین رئیس جمهور مشغول فعالیت بود که حتی در جریان مذاکرات برجام حضور جدی داشت.

سه. دست خالی روحانی در هشت سال مدیریت دولت نیز می تواند موضوع دیگری باشد تا رئیس جمهور را مجاب کرده باشد تا با این ادبیات و حملات همه جانبه پوششی بر اعتراضات افکار عمومی به ناکارآمدی دولت ایجاد کند.

چهار. تلاش برای دوقطبی سازی نیز موضوعی است که در هفت و نیم سال گذشته به خوبی دیده شده است. عبارت «از تمام قوا، نیروهای مسلح، مردم و آنهایی که با دولت خوب نیستند و با دولت در رقابتند و یا با دولت قهرند خواهش می کنم که در این شش ماه بگذارید ما کار کنیم» می تواند دلیلی بر تائید این موضوع باشد. البته که در دل این دوقطبی سازی، تلقین سناریوی «همه علیه ما هستند» و «نمی‌گذارند کار کنیم» نیز نهفته است.

پنج. ناراحتی رئیس جمهور از اینکه شرایط جامعه همچون مذاکرات ابتدایی برجام باب میل دولتمردان نیست و افکار عمومی اصرار برخی دولتمردان برای ذوق زدگی از حضور بایدن را بر نمی‌تابند شاید موضوع دیگری باشد. خصوصا آنکه مردم دریافته اند که برخی از مسئولان صرفا می‌خواهند بایدن به برجام برگردد و نه آنکه تحریم ها رفع شود.

انتهای پیام/جهان نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار