کد خبر : 61019
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

معاون سیاسی فرمانده سپاه گیلان:

«روحیه جهادی» عامل ایجاد امید در دل‌های مردم است

«روحیه جهادی» عامل ایجاد امید در دل‌های مردم است

معاون سیاسی فرمانده سپاه گیلان گفت: روحیه جهادی و مدیریت جهادی از شاخصه‌های بصیرت دینی بوده و سبب افزایش امیدواری مردم می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ امین یادگاری، اظهار داشت: برای تبیین نقش مردم در فتنه‌ها باید باز تعریفی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث بصیرت داشته باشیم زیرا راه مقابله با فتنه بصیرت است.

معاون سیاسی فرمانده سپاه گیلان افزود: در این راستا مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر بخواهیم همه تعاریف بصیرت را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توان گفت بصیرت یعنی وجود چشمانی تیزبین در انسان که بتواند پشت صحنه مسائل سیاسی را به خوبی تشخیص دهد.

یادگاری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان لازمه ایستادن در مقابل فتنه را رسیدن به بصیرت عنوان کردند و نمود این بصیرت را می‌توان در جریانات اوایل انقلاب اسلامی و خنثی‌سازی فتنه‌ها توسط مردم انقلابی جستجو کرد.

وی عنوان داشت: همچنین این بصیرت در فتنه سال ۸۸ نیز مشهود است به‌ویژه در گیلان که رهبر معظم انقلاب نیز در این باره فرمودند مردم گیلان و آذربایجان یک روز زودتر از سایرین قیام کردند که این خود حاکی از بصیرت و تیزبینی مردم ولایتمدار گیلان است.

معاون سیاسی فرمانده سپاه گیلان گفت: با توجه به اینکه خاستگاه تفکرات ما برگرفته از دین است، لذا باید در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و موارد دیگر دین را دنبال کنیم و اگر مردم در مقابله با فتنه‌ها و حجمه‌سازی‌های دشمن با بصیرت دینی عمل کنند قطعا می‌توانیم پیروز میدان باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های بصیرت دینی استقامت فکری و عقیدتی است افزود: مردم باید در برابر حجمه‌سازی‌های دشمن در فضای مجازی و جنگ نرمی که دشمن در پیش گرفته علارغم همه‌ی مشکلات موجود، استقامت عقیدتی و فکری داشته باشند.

یادگاری خاطرنشان کرد: از دیگر شاخصه‌های بصیرت دینی می‌توان به استقامت عملی اشاره کرد تا وقتی فکر و اعتقاد به عرصه ظهور نرسد نمی‌تواند کارایی لازم را در برابر دشمنان داشته باشد و مردم باید علاوه بر استقامت فکری و عقیدتی در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن استقامت عملی داشته باشند.

وی گفت: شاخصه دیگر، روحیه جهادی و انقلابی است و رهبر معظم انقلاب نیز دائما به موضوع روحیه جهادی و مدیریت جهادی تاکید می‌کنند لذا روحیه جهادی و انقلابی سبب افزایش بصیرت‌افزایی در مردم میشود و باعث می‌شود مردم نسبت به انقلاب، جامعه و مدیران امیدوار باشند.

یادگاری افزود: شاخصه دیگر، بیداری و هشیاری نسبت به خطرات و دشمن است و مردم باید در هر لحظه بیدار و هوشیار باشند و لحظه‌ای به این فکر نکنند که دشمن از دشمنی خود دست برداشته است؛ دشمن در دشمنی خود بسیار اصرار دارد و فقط ممکن است در نحوه عملیاتی کردن این دشمنی‌ها کمی اختلاف سلیقه داشته باشند.

وی گفت: آخرین شاخصه بصیرت دینی عبرت‌گیری از تاریخ و تبعیت از ولی زمان است لذا هر زمان که مردم از ولی فقیه تبعیت کردند پیروز شده و هرجا که مردم در طول تاریخ سیاسی اسلام از اطراف ولی فقیه پراکنده شدند مغلوب دشمنان شده و از آنها شکست خوردند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار