کد خبر : 58566
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

روز دانش آموز کرونایی/ شعار «مرگ بر آمریکا» نماد بیداری است

روز دانش آموز کرونایی/ شعار «مرگ بر آمریکا» نماد بیداری است

یوم الله ۱۳ آبان یادآور روزهای سرنوشت سازی است که با شعار «مرگ بر آمریکا» به دنیا نشان دادیم که ایران اسلامی در راه دفاع از اسلام همواره بیدار است.

به گزارش گیلانستان، روزهای تاریخ را که یک به یک ورق می زنیم، هر کدامش پر است از حوادث و وقایع و خاطرات تلخ و شیرین انقلاب ایران اسلامی، انقلابی که با بیداری پیر جماران آغاز و با راهبری فرزند خلف روح الله، ادامه یافت.

به ۱۳ آبان می رسیم یکی از وقایع مهم و تأثیرگذار در پیروزی است. حال و هوای ۱۳ آبان، حال و هوای کیف و دفتر و میز و نیمکت است، نیمکتی که یک روز دانش آموزانش برای دادخواهی از رژیم ستم شاهی مدارس را تعطیل کرده و همگام با دانشجویان فریاد تظلم خواهی سر دادند اما این دانش آموزان مبارز هدف تیر کین و ظلم رژیم پهلوی قرار گرفته و با وجود اینکه بانگ الله اکبر سر می‌دادند، جان شیرین خود را فدای انقلاب کردند، در صورتی‌که بعد از این حادثه امام خمینی (ره) فرمودند: «عزیزان من صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است. ایران امروز جایگاه آزادگان است و من از این راه دور چشم امید به شما دوخته‌ام… و صدای آزادی‌خواهی شما را به گوش همگان می‌رسانم.»

آنگاه که ساواکیان رژیم ستم شاهی در شب ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ به منزل شخصیت مهم و تأثیر گذار مذهبی مردم یعنی امام خمینی (ره) حمله‌ور شده و پس از دستگیری، ایشان را به تهران منتقل و سپس با یک هواپیمای نظامی، به ترکیه تبعید کردند، تصور نمی‌کردند که این تصمیم سرآغاز هجرتی برای برپایی انقلابی اسلامی در جهان شده و تمام معادلات بین‌المللی و حتی نظریه‌پردازی د ر حوزه انقلاب را دگرگون می‌کند در واقع باید بگوییم به معنای واقعی، انقلابی جهانی شکل می‌گیرد.

تسخیر لانه جاسوسی با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد اموال ملت ایران با یک راهپیمایی مؤثر برگ دیگری از تاریخ پر بار ایران اسلامی است که با اقدام به موقع دانشجویان، باقیمانده اسناد جاسوسی و مدارک نفوذ و جاسوسی آنها در ایران ثبت و واقعه مهمی را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد، اقدامی که حضرت امام خمینی (ره) در پیامی آن را انقلاب دوم و پررنگ‌تر از انقلاب اول نامیدند تا پاسخی محکم و قاطع بر بسیاری از بدخواهان انقلاب اسلامی داده باشند.

 

لزوم تشریح مفاهیم انقلابی به نسل حاضر

 

استکبار ستیزی، مفهومی بسیار مهم در ارزش‌های انقلاب است که باید به نحو احسن برای نسل حاضر تشریح و تبیین شده تا آنها با معنای واقعی آن آشنا شوند.

انقلاب حاصل یک سده مقاومت هویت اسلامی ایران در برابر هجوم سیاسی و اقتصادی غرب بوده و به رهبری امام خمینی (ره) در برابر همه جهانیان ایستاده و انگشت حیرت را بر دهان همه اندیشمندانی نهاد که فکر می‌کردند هیچ انقلابی بر پایه دینی شکل نمی‌گیرد، جامعه ایران با هویتی مستقل، فعال و اثر گذار به صورت قلب تپنده بیداری اسلامی در جهان در آمد و حیات معنوی اسلام، افق‌های جدیدی را برای جهانیان بازکرد.

مبارزه با آمریکا از عقاید فراموش نشدنی ملت ایران است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز که به صورت ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران برخاسته از تعالیم اسلام بوده و با وجود تهاجمات فرهنگی و تبلیغات دشمن، با روشنگری‌های امام خمینی (ره) آغاز و سپس با رهبری جانشین صالح ایشان آیت الله خامنه ای، در منطقه گسترش یافت.

محمدرضا احمدی با اشاره به وقایع تاریخی ۱۳ آبان، گفت: یوم الله ۱۳ آبان یادآوری روزهای سرنوشت سازی است که با شعار «مرگ بر آمریکا» به دنیا نشان داد که ایران اسلامی در راه دفاع از اسلام همواره بیدار است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با آمریکا به عنوان نماد استکبار جز عقاید فراموش ناشدنی مردم ایران اسلامی است، گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ کوششی برای تضعیف و فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرده است.

خشم دانش آموزان از توهین نظام سلطه به پیامبر اعظم (ص)

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان نیز با، اظهار کرد: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا، این یوم الله در نظام تعلیم و تربیت نه تنها فراموش یا کمرنگ نشد بلکه با بغض توهین به ساحت ملکوتی رسول خدا از سوی رسانه‌های استکبار و به مدد فضای مجازی شاهد تولیدات بسیاری از سوی دانش آموزان و فرهنگیان در اعلام احساسات خود نسبت به نظام سلطه بوده ایم.

جمیل عباسی غریب با بیان اینکه دانش آموزان و فرهنگیان با تولید محتوا اقدامات شایسته ای در راستای مفاهیم استکبارستیزی انجام داده اند، افزود: اگر چه امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی، راهپیمایی برگزار نمی‌شود اما تظاهراتی به گسترش فضای مجازی، قاطعانه و با قدرت همیشگی برگزار می‌شود.

مردم حافظ انقلاب

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به مشارکت مردم و به رهبری امام خمینی به ثمر نشست، اظهار کرد: در طول ۴۱ سال گذشته وجود همین مردم سبب حفظ انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام مجتبی پور یوسفی با بیان اینکه ریزش برخی چهره‌های انقلابی در این سال‌ها نتوانست خدشه‌ای به حرکت انقلابی ملت ایران وارد کند، افزود: اراده مردم پشتوانه‌ای بزرگ برای آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه استکبار ستیزی یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: این آرمان تا همیشه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار