کد خبر : 2783
تاریخ انتشار : جمعه 18 دی 1394- 48: 19

روز ۱۲ دی به مقدسات و خون شهدا توهین شد/ شهردار و کمسیون فرهنگی باید پاسخگو باشند

روز ۱۲ دی به مقدسات و خون شهدا توهین شد/ شهردار و کمسیون فرهنگی باید پاسخگو باشند

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در این روز ارزشهای شهرمان زیر پا گذاشته و به مقدسات و خون شهدا در خیابانهای رشت توهین شد.

محمد حسین واثق کارگرنیا در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی “در گیلان” با اشاره به واقعه تاسف بار “جشن روز رشت” که با رقاصی دختران و زنان همراه بود اظهار کرد: متاسفانه در این روز ارزشهای شهرمان زیر پا گذاشته و به مقدسات و خون شهدا در خیابانهای رشت توهین شد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت جمع کردن این قضیه را بسیار مشکل دانست و افزود: متاسفانه هیچ کدام از مسئولین مربوطه مسئولیت برگزاری این برنامه را بر عهده نگرفته و تا الان از مردم، خانواده های محترم شهدا و امت حزب‌الله عذرخواهی نکرده اند که بسی تاسف و جای حرف دارد.

IMG00002
وی با اشاره به اینکه دو واحد تخصصی در شهرداری مجری آن برنامه بودند، خاطرنشان کرد: نظارت دقیق سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی شهرداری و همچنین شخص شهردار بر این برنامه لازم و ضروری بود. همانطور که اگر برنامه های شهرداری خوب برگزار شود می بایست از شهردار تقدیر نمود، در برنامه ۱۲ دی نیز شهردار محترم باید پاسخگوی آن اتفاقات به مردم باشد.
کارگرنیا کیمسیون فرهنگی شورای شهر رشت را نیز بی تقصیر در آن برنامه ندانست و گفت: قبل از اجرای برنامه های هفته رشت، برگزارکنندگان طرح هایشان را در جلسه کمیسیون فرهنگی آوردند و کمیسیون هم بدون دقت لازم پذیرفت. از آنجایی که اعضای کمیسیون فرهنگی در بعضی از برنامه های هفته رشت حضور داشتند، باید هر زمان مورد خلافی می دیدند تذکر داده و برخورد می کردند.

425356

عضو شورای اسلامی شهر رشت همچنین تصریح کرد: بنده از آنجاییکه در هیچ کدام از برنامه های هفته رشت به جز مسابقات فوتسال حضور نداشتم، فلذا برنامه ۱۲ دی را هم ندیده بودم تا اینکه فیلمش را از طریق رسانه ها مشاهده نمودم. اینجا بود که به ذهنم آمد که در سال ۹۱ آن زمانی که فرمانده نیروی انتظامی بودم طرحی را شهرداری برای مراسم افتتاحیه پیاده راه علم الهدی داده بود که چنین گروه نمایشی بیایند و این برنامه را در شهر اجرا کنند.
کارگرنیا در ادامه تصریح کرد: آن زمان آقای عظمتی فرماندار رشت و رییس شورای تامین بودند، وقتی این برنامه را دیدیم در جلسه شورای تامین مطرح کردیم و در آنجا با مخالفت اعضا مواجه شد و مجوز اجرای این برنامه را ندادیم؛ به همین خاطر چونکه مصوبه شورای تامین نداشتند، اجرا نکردند.
عضو شورای اسلامی شهر رشت در پایان ابراز نمود: ولی متاسفانه از غفلت و بی توجهی برخی از دوستان ما در این دو سه سالی که گذشت استفاده نمودند و در کمال تعجب این برنامه روز ۱۲ دی امسال برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار