کد خبر : 35704
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردین 1398- 43: 16

در پی تخریب خانه کودکی ابتهاج مطرح شد:

روند ثبت خانه کودکی ابتهاج در جریان است/شهرداری پاسخگو باشد

روند ثبت خانه کودکی ابتهاج در جریان است/شهرداری پاسخگو باشد

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه روند ثبت ملی خانه کودکی ابتهاج در حال حاضر در جریان است، گفت: شهرداری به دلیل تخریب این باید پاسخگو باشد.

به گزارش گیلانستان شهرود امیر انتخابی با ابراز تأسف از تخریب خانه معروف به خانه کودکی ابتهاج شاعر برجسته گیلانی، گفت: روند ثبت ملی خانه از سال ۹۶ آغاز شده و با توجه به حساسیت موضوع روند ثبت ملک در شورای ثبت آثار کشور و با برگزاری جلسات مکرر با شهرداری و شورای شهر رشت مقرر شده بود تا بنای مورد نظر با تأمین اعتبار از سوی شورای شهر رشت خریداری شود و اعتباری نیز برای خرید در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی گیلان پرونده ثبت بنا را به شورای ثبت آثار تاریخی طبیعی و معنوی کشور ارسال کرد و این شورا نیز نسبت به جلب رضایت مالکین برای ثبت ملک دعوت به عمل آورد، افزود: متأسفانه مالکین در جلسات شورای ثبت حاضر نشدند.

امیر انتخابی ادامه داد: با این حال روند بررسی پرونده ثبت بنا مسکوت نماند و در تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته جلسه‌ای با حضور کارشناسان استان و اعضای کمیته آثار تاریخی طبیعی و معنوی کشور مبنی بر پیگیری روند ثبت بنا برگزار و مقرر شد سازمان در خصوص دعوت مجدد از مالکین فعلی و مذاکره در خصوص جلب رضایت ایشان اقدامات لازم را به عمل آورد و در صورت عدم رضایت مالکین سازمان در باره ثبت اثر اقدام کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه دو روز بعد از جلسه شورای ثبت سازمان، شهرداری منطقه یک رشت بدون هماهنگی با این اداره کل نسبت به صدور مجوز تخریب و ساخت و ساز ملک به مالکین فعلی اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل نیز جلوی تخریب را گرفته‌اند.

امیر انتخابی با ابراز تأسف از تخریب اماکن در روزهای تعطیل و جمعه، گفت: شهرداری اقدامی نادرست انجام داده است و نباید به ملکی که پرونده‌اش در جریان بوده و شورای شهر نیز اصرار بر تملک بنا دارد، مجوز تخریب و ساخت و ساز بدهد. در این زمینه شهرداری باید پاسخگو باشد.

انتهایی پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار