کد خبر : 25756
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1397- 58: 18

روند رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف در رشت الکترونیکی می‌شود

روند رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف در رشت الکترونیکی می‌شود

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان گفت: از ۵ خرداد امسال تمامی دادخواست‌های در صلاحیت شورای حل اختلاف شهر رشت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مجید الهیان ظهر امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: از چند روز آینده تمامی پذیرش دادخواست‌های در صلاحیت شورای حل اختلاف شهر رشت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سطح شهر انجام می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان گفت: از ۵ خرداد امسال به بعد شهروندان رشتی باید به‌منظور ارائه دادخواست خود که در صلاحیت شورای حل اختلاف است به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر در سطح شهر مراجعه کنند.

الهیان با بیان اینکه این فرآیند از ۵ خردادماه در شهر رشت اجرایی می‌شود افزود: با این اقدام دیگر نیازی به حضور دادخواست‌دهنده یا خواهان در مجتمع شورای حل اختلاف رشت نیست و در جریان این فرآیند، روند رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف رشت الکترونیکی می‌شود.

معاون دادگستری استان گیلان با بیان اینکه با الکترونیکی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها و پس از ارائه دادخواست توسط خواهان، دادخواست مذکور به صورت الکترونیک به یکی از شعب شورای حل اختلاف ارجاع می‌شود افزود: این امر موجب کاهش هزینه و زمان در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مراحل رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌‌ها، تمامی مراحل از طریق پیامک و درج در سامانه ابلاغ الکترونیک به صاحب پرونده اطلاع‌رسانی می‌شود تصریح کرد: افراد به هنگام ارائه درخواست در محل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سامانه ابلاغ الکترونیک ثبت‌نام‌ می‌شوند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار