کد خبر : 81163
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

مدیرکل بهزیستی گیلان:

روند مناسب سازی اماکن عمومی در گیلان رضایت بخش نیست

روند مناسب سازی اماکن عمومی در گیلان رضایت بخش نیست

مدیرکل بهزیستی گیلان روند مناسب سازی اماکن عمومی استان را رضایت بخش ندانست و گفت: ۵۰ هزار سالمند گیلانی تنها زندگی می کنند و نیازمند تکمیل و اجرای قانون جامع حمایت از سالمندان هستیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، سید مهدی خدمت بین دانا شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به آمار بالای پیری جمعیت، طلاق، بیکاری و اعتیاد در گیلان و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن گفت: مهاجرت گسترده جوانان به خارج از کشور تا ۱۰ سال آینده بحران بزرگی را در استان ایجاد می‌کند لذا باید اعتبارات ویژه ای برای تهیه بانک اطلاعاتی جمعیت در استان در نظر گرفته شود.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه طبق دسته بندی‌های علمی، افراد سالمند به دسته‌های پرخطر، خطر متوسط، خطر کم و متوسط تقسیم می‌شوند و باید برای آنها امکانات ویژه ای در نظر گرفت، افزود: ۵۰ هزار سالمند در گیلان تنها زندگی می‌کنند و قانون جامع حمایت از سالمند همچنان در مراحل اولیه نگارش قرار دارد و تکمیل نیست.

 

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۲۸ سالمند تحت سرپرستی بهزیستی گیلان هستند، بیان کرد: ۹۵۲ نفر از این افراد در ۱۵ مرکز شبانه روزی سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از سالمندان تحت حمایت بهزیستی گیلان بی سرپرست هستند، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش اساسی در فرهنگ سازی برای توجه بیشتر و حمایت از سالمندان دارند.

 

خدمت بین دانا با اشاره به اینکه بیشتر سالمندان رها شده توسط بهزیستی ساماندهی شدند، عنوان کرد: در صدد افزایش سرانه نگهداری از سالمندان در بهزیستی هستیم.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه فرهنگ ما هنوز به جایی نرسیده که سالمندان را به طور مجزا در یک دهکده مخصوص نگهداری کنیم اما با توجه به کاهش جمعیت و افزایش پیری، در آینده ناگزیر به این کار هستیم، گفت: مقرر شد این دهکده به عنوان خیریه ثبت شود و سرمایه گذار نیز کارهای اولیه آن را انجام داده است.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد به منظور مناسب سازی فضای شهری برای استفاده سالمندان و معلولان بیان کرد: روند مناسب سازی اماکن عمومی مانند خیابان‌ها، بانک‌ها و مواردی از این دست در گیلان رضایت بخش نیست و از شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه خواستار تسریع اجرای قوانین مربوطه هستیم.

 

خدمت بین دانا با بیان اینکه مرکز کاشت حلزون گیلان علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان، به استان‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌دهد، افزود: کمک هزینه تحصیلی افراد ناشنوا و کم شنوا را پرداخت کرده و با توجه به ضرورت اولویت بندی در ارائه سمعک، دانش آموزان را در اولویت دریافت قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار