کد خبر : 53703
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

روند پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در گیلان به کندی پیش می‌رود

روند پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در گیلان به کندی پیش می‌رود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از روند کند پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا در استان خبر داد و گفت: سهم گیلان از تسهیلات حمایتی کرونا هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش گیلانستان،عباس علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهم گیلان از تسهیلات حمایتی کرونا هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تعیین شده که به بنگاه‌های آسیب‌دیده تعلق می‌گیرد اظهار داشت: ۱۴ رسته شغلی مشمول دریافت این تسهیلات بوده و ۱۷ بانک و مؤسسه مالی نیز متولی پرداخت آن هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تأکید بر اینکه دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در کشور اختصاص داده است عنوان کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات که واحدهای تولیدی و خدماتی آن‌ها متأثر از شیوع ویروس کرونا شدند در کل کشور و استان گیلان در حال ثبت‌نام هستند.

علیزاده مراکز گردشگری نظیر هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، دفاتر خدمات مسافری، گردشگری و زیارتی را از جمله رسته‌هایی که تسهیلات حمایتی کرونا به آنان تعلق می‌گیرد خواند و تصریح کرد: تولید، توزیع و فروش صنایع‌دستی، حمل و نقل عمومی مسافر برون‌ شهری شامل ریلی، جاده‌ای و دریایی از جمله این رسته‌ها محسوب می‌شوند.

وی از پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به بخش حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و تولید و توزیع غذاهای آماده خبر داد و ابراز داشت: مراکز تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کفش، مراکز آجیل خشکبار، قنادی‌ها، صنف بستی و آبمیوه فروشان و آموزشگاه‌های رانندگی نیز از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان سالن‌ها و آرایشگاه‌ها، گرمابه‌ها، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی را نیز از دیگر مراکز مشمول اعلام کرد و گفت: تسهیلات حمایتی به مراکز فرهنگی، کتابفروشان، ناشران، موزه‌ها، کارت پستال فروشان، مراکز درمان خصوصی، آزمایشگاه‌ و کلینیک‌ها نیز پرداخت می‌شود.

علیزاده واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مادر، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات، عرضه گل و گیاه و مراکز پرورش ماهیان زینتی را جزء رسته‌هایی که تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود خواند و افزود: در استان گیلان ۱۷ بانک و مؤسسه مالی متولی پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به بنگاه‌های آسیب‌دیده تعیین شده‌اند.

وی از روند کند پرداخت تسهیلات حمایتی کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا در گیلان خبر داد و با بیان اینکه جلساتی با رؤسای بانک‌ها برای رفع این مشکل و تسریع در فرآیند پرداخت‌هو برگزار شده است گفت: تاکنون ۴ هزار و ۵۹۵ فقره پرونده برای متقاضیان تشکیل شده است که حدود ۱۱ هزار و ۸۳۸ اشتغال را نیز دربر می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان مبلغ تسهیلات درخواستی کرونا در استان را تا امروز ۱۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیون تومان این مبلغ پرداخت شده است افزود: از پرونده‌های تشکیل شده بخش راه و شهرسازی با بیش از ۳ هزار فقره و صنعت و معدن با ۵۴۲ فقره پرونده در رده‌های بالا قرار دارند.

علیزاده با اشاره به اینکه تسهیلات حمایتی کرونا تا سقف ۱۶ میلیون تومان با رائه سفته به متقاضیان پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: سقف تنفس این تسهیلات ۳ ماهه است و برای ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان سفته و یک ضامن و برای ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان نیز علاوه بر ارائه سفته ۲ ضامن هم نیاز است که باید به بانک ارائه شود.

وی پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا از ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را با ارائه سفته و ۳ ضامن مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: برای متقاضیانی که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تقاضای وام و تسهیلات کردند هم با تشخیص خود بانک مبلغ مورد نظر به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده پرداخت می‌شود.

علیزاده نوع تسهیلات حمایتی که دولت قصد پرداخت آن را به بنگاه‌ها کسب و کارها دارد را بر دو نوع تقسیم‌بندی کرد و ضمن تشریح بیشتر این موضوع ابراز داشت: به بنگاه‌هایی که به دستور دولت و حاکمیت و برای پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شدند به ازای هر کارگر بیمه شده‌ای که حفظ کنند مبلغ ۱۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی میزان تسهیلات پرداختی به کسب و کارهایی که در مسیر شیوع کرونا آسیب دیده و خودشان فعالیت اقتصادی‌شان را تعطیل کردند ۱۲ میلیون تومان به ازای هر کارگر بیمه شده اعلام کرد و اظهار داشت: طبق تصمیم دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سود این تسهیلات پرداختی ۱۲ درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار