کد خبر : 38814
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

عضو هیئت رئیسه مجلس:

رونق صنعت چای ایران نیازمند تداوم سیاست‌های حمایتی دولت است

رونق صنعت چای ایران نیازمند تداوم سیاست‌های حمایتی دولت است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تاکید بر لزوم تداوم حمایت‌های دولت از صنعت چای گفت: مقابله جدی با مسئله واردات بی‌رویه چای و اصلاح تعرفه‌های گمرکی آن زمینه رونق صنعت چای داخلی را فراهم کرده است.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی با بیان اینکه دولت، مجلس و سایر نهادها و دستگاه‌ها برای تحقق هر چه بیشتر شعار رونق تولید باید با هم همکاری داشته باشند اظهار داشت: مقابله جدی با مسئله واردات بی‌رویه چای و اصلاح تعرفه‌های گمرکی آن زمینه رونق صنعت چای داخلی را فراهم کرده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به مهم‌ترین اولویت‌های این دو شهرستان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: توجه به تولید برنج داخلی، چای، گل‌گاوزبان، فندق و مرکبات از جمله موارد و اولویت‌های بخش کشاورزی منطقه محسوب می‌شود که برای رونق هر یک کدام از آنان اقداماتی انجام شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ورود به بحث‌های تجاری و بازرگانی محصولات کشاورزی و ایجاد بازار مناسب عرضه و فروش برای آنان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: تولید کیفی محصولات کشاورزی در کنار قیمت‌گذاری مناسب آن‌ها یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که برای رونق‌بخشیدن به این صنعت باید به آن توجه کرد.

عباسی با بیان اینکه مشکلات کشاورزان دو شهرستان رودسر و املش در بخش تأمین آب زراعی با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه سد پلرود برطرف می‌شوند افزود: این پروژه در حال حاضر چیزی حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یقیناً با اتمام مراحل ساخت و آبگیری آن از حجم مشکلات کشاورزان منطقه کاسته می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش 40 درصدی بهای خرید تضمینی برگ سبز چای را یکی از عوامل مهم ایجاد رونق اقتصادی در این صنعت دانست و اظهار داشت: اصلاح قوانین گمرکی و تغییر در تعرفه واردات چای خارجی موجبات رونق تجاری این صنعت استراتژیک را در سال رونق تولید فراهم کرده است.

وی وجود انگیزه بیشتر در بین چایکاران شمالی و بهبود کیفیت تولیدات داخلی را از آثار مطلوب اصلاح فرآیندهای واردات چای خارجی به داخل کشور قلمداد کرد و گفت: در حال حاضر کارخانجات فرآوری چای داخلی نیز در حوزه بسته‌بندی محصول تولیدی خود و افزایش کیفیت اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ایجاد واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در گیلان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: برای ایجاد بستر لازم جهت رقابت تولیدات داخلی با تولیدات کشاورزی خارجی علاوه بر ارتقاء کیفیت تولید باید به مؤلفه‌های یاد شده نیز توجه جدی‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار