کد خبر : 35862
تاریخ انتشار : شنبه 31 فروردین 1398- 37: 17

مدیرکل اوقاف:

رویکرد جدید سازمان اوقاف روی آوردن به فعالیت‌های اقتصادی جهت رونق تولید است

رویکرد جدید سازمان اوقاف روی آوردن به فعالیت‌های اقتصادی جهت رونق تولید است

مدیرکل اوقاف استان گیلان گفت: رویکرد جدید سازمان اوقاف روی آوردن به فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید است.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در دیدار با نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضع معیشتی جامعه و مردم نسبت به گذشته سخت‌تر شده است و ضروری است که مسئولان توجه بیشتری نسبت به وضعیت زندگی مردم داشته باشند.

مدیرکل اوقاف استان گیلان با اشاره به نامگذاری هوشمندانه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: علت تاکید مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی در سال‌های اخیر این است که فشارها و تحریم‌ها شدت گرفته و ضروری است که ما توجه خود را به استفاده از ظرفیت‌های داخلی معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی سرشار از منابع انسانی، طبیعی و معدنی است تصریح کرد: باید طوری منابع و ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و معدنی موجود در کشور را مدیریت کنیم که وابستگی ما به کشورهای دیگر رفته رفته از بین برود تا بتوانیم اقتصاد کشور را با تکیه بر توان جوانان این مرز و بوم شکوفا کنیم.

علیزاده با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف و ورود آن به عرصه‌های تولید و رفع نیاز روز جامعه خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف از دیرباز برای رفع نیازهای مردم به‌ویژه محرومان وجود داشته است و سازمان اوقاف به عنوان یک نهاد مردمی همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به تولید در کشور رونق دهد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در کنار فعالیت‌های فرهنگی به فعالیت‌های اقتصادی نیز می‌پردازد افزود: رویکرد اخیر سازمان اوقاف این است که وقف‌های جدید را در جهت ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، کاهش فاصله طبقاتی و آموزش فنون و حرفه‌های مختلف هدایت کند و تلاش‌های زیادی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف استان گیلان ضمن درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کمک به سازمان اوقاف در جهت مبارزه با موقوفه خواری گفت: سازمان اوقاف گیلان در کنار سازمان اوقاف کشور با جدیت بحث تثبیت مالکیت موقوفات را دنبال می‌کنند و خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در سال‌های اخیر در این زمینه رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم انگیزه وقف در جامعه بیشتر شود و افراد بیشتری به این کار خیر روی بیاورند اظهار داشت: اگر نگرش برخی افراد جامعه به سنت حسنه وقف تغییر کند، این اقدام خداپسندانه در جامعه نهادینه می‌شود و در این صورت مردم آثار و برکات وقف را در زندگی خود بیشتر حس می‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار