کد خبر : 19938
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396- 56: 19

رکود بازار برنج در استان گیلان؛ دولت با خرید توافقی ‌از کشاورزان حمایت کند

رکود بازار برنج در استان گیلان؛ دولت با خرید توافقی ‌از کشاورزان حمایت کند

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به رکود بازار برنج در استان گیلان گفت‌: باید خرید توافقی محصول برنج از سوی دولت برای حمایت از کشاورزان صورت گیرد.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین قربانی عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت استان گیلان نیازمند همت و تلاش همگانی است اظهار داشت: امید است با تلاش و همت تمامی مدیران، بودجه سال ۹۷ به‌موقع به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های مصوب سفر هیئت دولت به گیلان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های استان است خاطرنشان کرد: توجه ویژه به اجرا و تکمیل پروژه‌های مصوب سفر هیئت دولت به گیلان از مطالبات مردم استان است.

قربانی با اشاره به ساخت سد‌های لاستیکی در استان گیلان و با بیان اینکه از ۱۱ پروژه ساخت لاستیکی مصوب در گیلان تنها یک سد در آستانه اشرفیه به بهره‌برداری رسیده است افزود: از سوی استاندار گیلان بهره‌برداری از ۴ سد لاستیکی دیگر تا پایان امسال مطرح شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر اینکه با توجه به عملیات ساخت و پیشرفت فیزیکی سدهای مذکور بهره‌برداری از این ۴ سد تا پایان امسال بعید است تصریح کرد: امکان محقق شدن این موضوع دور از انتظار است.

وی با اشاره به اینکه مباحث مصوب شده در کمیته برنامه‌ریزی باید محقق شود و خروجی مطلوبی از کمیته‌ها حاصل گردد بیان کرد: باید حیطه اختیارات فرمانداران در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان گسترده‌تر شود تا تاثیرات مطلوبی را در شهرستان‌ها شاهد باشیم.

قربانی با اشاره به وضعیت نامناسب آب شرب روستایی و شهری در استان گیلان و با تاکید بر اینکه همانند بخش گازرسانی در استان گیلان در حوزه آب‌رسانی نیازمند اقدامات مطلوب دولت هستیم تصریح کرد: باید با حمایت دولت و همت ویژه مسولان مشکلات آب شرب در گیلان بر طرف شود.

وی با تاکید بر مقوله پسماند در استان گیلان و با بیان اینکه پسماند منطقه سراوان به‌عنوان پیشانی گیلان امروز به یک معضل اساسی در استان تبدیل شده است اعلام کرد: پسماند و زباله در استان گیلان می‌تواند مشکل امنیتی را برای استان پیش‌ آورد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقوله پسماند امروز در روستاها نیز از دغدغه دهیاران و فرماندارن محسوب می‌شود تصریح کرد: باید به بحث پسماند در استان گیلان با دیدگاهی ملی توجه کرد.

قربانی با بیان اینکه فرمانداران در استان گیلان پس از وقوع بحران منابع مطلوبی برای مدیریت شرایط پس از بحران در دست ندارند تاکید کرد: باید به‌طور ویژه به مباحث و مشکلات پس از وقوع بحران در مناطق مختلف استان توجه کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به رکود بازار برنج در استان گیلان و با تاکید بر اینکه با وجود تدبیر دولت کشاورزان با رکود بازار برنج با خسارت مواجه هستند افزود: باید خرید توافقی محصول برنج از سوی دولت برای حمایت از کشاورزان صورت گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حقیقت یاب سه شنبه , ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

با سلام
رکود بازار برنج به خاطر گرانی قیمت برنج داخلی و عدم توانایی مالی
خریداران است نه چیز دیگر . وقتی یک کیلو برنج هاشمی ۱۳۰۰۰هزار تومان است مردم چاره ای ندارند که برنج خارجی ارزان قیمت مصرف کنند هرچند که برنج خارجی کیفیت برنج گیلان را ندارد اما مردم مجبورند
چون در آمد کافی ندارند نمایندگان محترم باید تلاش کنند هزینه های کاشت و داشت محصول را پایین بیاورند تا با قیمت مناسب تری به بازار عرضه شود .

رفتن به نوار ابزار