کد خبر : 29889
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

زائران گیلانی اربعین، مراحل اخذ ویزا را به‌روزهای آخر موکول نکنند

زائران گیلانی اربعین، مراحل اخذ ویزا را به‌روزهای آخر موکول نکنند

مدیرکل حج و زیارت استان گیلان با اشاره به اینکه زائران گیلانی اربعین، مراحل اخذ ویزا را به‌روزهای آخر موکول نکنند گفت: ‌تاکنون بیش از شش هزار ویزا در استان گیلان برای زائران پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی (ع) صادرشده و تقاضا داریم زائران کار ثبت‌نام را به‌روزهای آخر موکول نکنند.

به گزارش گیلانستان حسن فعال صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ‌ ثبت‌نام از زائران گیلانی اربعین حسینی (ع) تا هشت آبان ادامه دارد اظهار کرد: ثبت‌نام از 14 مهرماه آغازشده و تا روزهای منتهی به اربعین ادامه دارد اما زائران برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، کار ثبت‌نام را به‌روزهای آخر موکول نکنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام‌ها به‌طور رسمی تا سوم یا چهارم آبان انجام می‌شود افزود: فاصله بین چهارم تا هشتم آبان، جهت مسائل مربوط به صدور ویزا و هماهنگی‌های لازم است تا زائران بتوانند به‌راحتی به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال ملحق شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه زائران گیلانی اربعین می‌توانند به سه روش نسبت به ثبت‌نام و اخذ ویزا اقدام کنند گفت: مراجعه به سامانه سماح و وارد کردن اطلاعات فردی،‌ مراجعه به سامانه حج و زیارت استان گیلان و مراجعه حضوری به دفاتر حج و زیارت استان ازجمله روش‌های ثبت‌نام و اخذ ویزا است.

فعال با اشاره به تعداد دفترهای زیارتی موجود در گیلان تصریح کرد: زائران گیلانی می‌توانند با در دست داشتن مدارک موردنیاز خود ازجمله دو قطعه عکس و پاسپورت، جهت ثبت‌نام به 50 دفتر زیارتی و چهار دفتر موقت در سراسر استان به‌صورت حضوری مراجعه و فرآیند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای روان‌سازی صدور ویزا خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل در صدور ویزا برای زائرین گیلانی سه سالی است که دفتر کنسولگری کشور عراق در استان گیلان مستقرشده تا مراحل صدور ویزای زائرین در ظرف مدت 24 ساعت انجام و به آنان تحویل داده شود.

مدیرکل حج و زیارت استان گیلان با اشاره به تعداد ویزاهای صادرشده اربعین در گیلان بیان کرد: ‌تاکنون بیش از شش هزار ویزا در استان گیلان برای زائران اربعین صادرشده است.

فعال با بیان اینکه هر سال تعدادی از افراد حقیقی و حقوقی از اشتیاق مردم به جهت حضور در مراسم اربعین سو استفاده می‌کنند تصریح کرد: این افراد برای زائران در سال گذشته ویزای تقلبی صادر کردند که این موارد توسط مراجع انتظامی پیگیری و افراد متخلف شناسایی شدند و امسال نیز مسئولان پیگیر این موضوع هستند و به زائران تأکید می‌کنیم که به‌غیراز سامانه سماح برای اخذ ویزا اقدام نکنند و اطلاعات کافی را از این سامانه دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه زائران گیلانی تا حد امکان از سفر انفرادی به مراسم اربعین خودداری کنند گفت: زائران گیلانی در حد امکان از طریق شبه کاروان‌ها،‌ کاروان‌ها و یا گروه‌های دسته‌جمعی در مراسم باشکوه اربعین حسینی (ع) حاضر شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه معادل ریالی در سامانه سماح از زائران اخذ می‌شود تصریح کرد: کل مبلغ 235 هزار تومان برای ویزا نیست و بیمه و حق الزمه سفارت نیز در آن گنجانده‌شده است که به‌طور مجموع 235 هزار تومان می‌شود اما زائری که به‌طور شخصی جهت اخذ ویزا اقدام کند هزینه‌اش بیشتر می‌شود.

فعال با اشاره به اینکه بسیاری از زائران گیلانی در سال گذشته در هنگام خروج از مرز متوجه شدند که ویزای آن‌ها تقلبی است خاطرنشان کرد: زائران پس از متوجه شدن ویزای تقلبی خود موفق به شرکت در مراسم اربعین نشدند و به همین دلیل زائران امسال تنها از دفاتر معتبر اقدام به دریافت ویزا کنند و بیمه خود را نیز از سامانه سماح دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه نرخ صدور ویزای اربعین امسال به مبلغ 235 هزار تومان کاهش پیداکرده گفت:‌ روز پنج‌شنبه با دستور رئیس‌جمهور مبلغ صدور ویزا با تخفیف 35 درصدی روبه‌رو شد و به همین دلیل مازاد وجوه مربوط به زائرانی که در ماه‌های گذشته مبلغ بیشتری را پرداخت کرده‌اند به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته از گیلان 22 هزار ثبت‌نامی برای حضور در مراسم اربعین داشتیم بیان کرد: عشق و اشتیاق مردم برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیداکرده و به همین جهت از مردم تقاضا داریم که هر چه سریع برای ثبت‌نام اقدام کنند تا با ترافیک روزهای پایانی مواجه نشوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار