کد خبر : 37874
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

زمینه مشارکت دستگاه‌های دولتی در احداث موزه دفاع مقدس گیلان فراهم می‌شود

زمینه مشارکت دستگاه‌های دولتی در احداث موزه دفاع مقدس گیلان فراهم می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: زمینه‌های لازم برای مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در مراحل ساخت و تکمیل احداث پروژه موزه دفاع مقدس گیلان فراهم می‌شود.

به گزارش گیلانستان سرهنگ پاسدار عباس بایرامی از فراهم شدن زمینه مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای ساخت موزه دفاع مقدس گیلان خبر داد و اظهار داشت: کارهای مقدماتی احداث موزه دفاع مقدس گیلان نظیر عملیات هدایت آب‌های سطحی و زهکشی‌ها در محوطه مورد نظر در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان انجام عملیات خاکبرداری جهت احداث ساختمان‌ و تجهیز کارگاه موزه دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه هنوز وارد فاز اجرایی پروژه نشده‌ایم نمی‌توانیم در مورد میزان مشارکت دستگاه‌ها در ساخت موزه اظهارنظر کنیم.

بایرامی تقسیم کار در حوزه‌های سخت‌افزاری و مشخص شدن نحوه همکاری هر کدام از دستگاه‌های دولتی برای ایجاد موزه دفاع مقدس گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: به زودی جلسه‌ای با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط و استانداری گیلان با موضوع احداث موزه دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در یکی از مواد قانون برنامه ششم توسعه بر اهمیت همکاری دستگاه‌های دولتی جهت ساخت موزه‌های دفاع مقدس تأکید شده است ابراز داشت: در قانون برنامه ششم هیچ منعی برای حضور دستگاه‌های دولتی در بحث ساخت و اصلاح موزه‌های دفاع مقدس ذکر نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان وجود منبع یا منابع موثق در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از کارهای زیربنایی در حوزه دفاع مقدس،‌ ورود به مباحث علمی و پژوهشی است که از اولویت‌های بسیار مهم این نهاد محسوب می‌شود.

بایرامی از تهیه دانشنامه‌های دفاع مقدس در هر کدام از استان‌های کشور سخن گفت و تصریح کرد:‌ بر اساس برنامه ابلاغی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور،‌ دانشنامه‌های دفاع مقدس با مشورت اساتید برجسته دانشگاه‌ها در تمام استان‌های کشور تدوین می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه گیلانی‌ها در تمام عملیات‌ها و صحنه‌های دوران دفاع مقدس پیشتاز بودند عنوان کرد:‌ امیدواریم با ساخت موزه دفاع مقدس بتوانیم، جلوه‌هایی از ایثارگری‌ جوانان این خطه را برای بازدید عموم و مردم ولایتمدار گیلان به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار