کد خبر : 25071
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

زنان باوجود تفاوت‌هایی که نسبت به مردان دارند، می‌توانند فعالیت سیاسی و اجتماعی داشته باشند

زنان باوجود تفاوت‌هایی که نسبت به مردان دارند، می‌توانند فعالیت سیاسی و اجتماعی داشته باشند

نماینده مردم رشت در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تفاوت با تبعیض متفاوت است و بنا بر دین اسلام زنان باوجود تفاوت‌هایی که نسبت به مردان دارند می‌توانند فعالیت سیاسی و اجتماعی داشته و در جامعه حضور پیدا کنند.

به گزارش گیلانستان، هاجر تحریری نیک صفت در گفت‌وگویی با بررسی جایگاه زنان در فعالیت اجتماعی و سیاسی از نگاه اسلام اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که ما شمارا از زن و مرد آفریدیم، اما این مسئله مایه برتری و تفاخر هیچ‌یک از شما نخواهد بود بلکه تقوا موجب گرامی بودن افراد نزد خدا است.

وی با تأکید بر اینکه رعایت تقوا هیچ قیدی به جنسیت ندارد تصریح کرد: پروردگار عالم زمینه کمال انسان را از طریق رعایت تقوا برای زن و مرد به‌طور یکسان فراهم کرده و عدم قید جنسیت در رعایت تقوا به این معناست که انسان‌ها فارغ از جنسیت بر مبنای شایستگی‌های خود می‌توانند از این موهبت برخوردار شوند.

نماینده مردم رشت در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگه بانوان بزرگی که در تفکر اسلام و شیعه در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نقش‌آفرین بودند بیان کرد: نقش حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در تاریخ اسلام نشان‌دهنده این است که زنان نیز می‌توانند به کمال برسند و قید جنسیت مانع رسیدن کمال انسان نخواهد شد.

نیک صفت با اشاره به رسالت تبلیغی حضرت زینب (س) در حوادث پس از عاشورا تصریح کرد: مقامی که حضرت زینب (س) به لحاظ معنوی به آن دست پیدا کردند بسیار بزرگ بوده و این مقام به سبب داشتن شایستگی بزرگ روحی به ایشان رسیده است، ازاین‌رو رسالت بزرگ عاشورا را بر عهده داشتند لذا روح بزرگ حضرت زمینه نقش‌آفرینی و انجام رسالتشان را فراهم کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تعریف نقش فردی، اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه گفت: در انجام نقش‌های مختلف فردی، اجتماعی و سیاسی هر انسانی متناسب بااستعداد خود بدون قید جنسیت می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی با اذعان به اینکه زنان با تقویت ویژگی‌های انسانی خود می‌توانند در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند افزود: حضرت زینب (س) به‌عنوان یک زن برای مقابله با دستگاه جور ایستادگی و کاری کرد که بسیاری از مردان نیز قادر به انجام آن نبوده‌اند.

نیک صفت با تأکید بر اینکه در اسلام تبعیضی در بین زن و مرد وجود ندارد گفت: خداوند فرصت نقش‌آفرینی را برای همگان به‌دوراز قید جنسیت فراهم کرده و هر کس بر اساس توانایی خود می‌تواند در جامعه مؤثر باشد.

نماینده مردم رشت در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه در اسلام وجود دارد، پذیرش تفاوت‌ها میان زن و مرد است اظهار کرد: تفاوت با تبعیض متفاوت است لذا زنان و مردان ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند که این ویژگی‌ها تفاوت‌هایی را در آنان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تفاوت‌های زن و مرد نشان از قدرت یا ضعف هیچ‌یک نیست تصریح کرد: تفاوت‌ها متناسب با جنسیت و رسالتی است که زنان در کنار مردان قرار می‌گیرند بنابراین نباید از زن بودن اظهار شرمندگی کرد و نه از آن به‌عنوان زن‌سالاری و به‌عنوان یک امتیاز در مقابل مردان بهره جست.

نیک صفت با تأکید بر اینکه آنچه در وجود مردان است نه برای آن‌ها امتیاز بوده و نه ضعف برای انسان‌ها محسوب می‌شود بیان کرد: زن و مرد مکمل یکدیگر در هستی بوده و برم بنای آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های مشترک بین زن و مرد گفت: در تاریخ اسلام و اتفاقاتی که در طول تاریخ افتاده و اسلام به آن مهر تائید زده است، حضور و نقش غیرقابل‌انکار زنان به چشم می‌خورد که گل سرسبد آن نقش بزرگ حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه این حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) علاوه بر فعالیت درزمینهٔ مادری، همسری، خانوادگی، معنوی، در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نقش مؤثر و فعالی داشتند افزود: در تاریخ دیده می‌شود که این دو بانوی بزرگوار از بسیاری مردان نیز بالاتر بوده و حضرات معصومین نیز این نکته را تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار