کد خبر : 59288
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

مدیر بنیاد دست‌های مهربان شعبه گیلان:

زنان سرپرست مددجو کارآفرین می‌شوند

زنان سرپرست مددجو کارآفرین می‌شوند

مدیر بنیاد دست‌های مهربان شعبه گیلان با بیان اینکه زنان، کانون و گرمی‌بخش خانواده‌ها هستند، گفت کارگاه توانمندسازی برای زنان سرپرست خانوار همراه با آموزش صنایع و ورود به بازار سرمایه برای زنان سرپرست خانوار گیلانی برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، رضا خیرخواه با بیان اینکه با اشاره به آغاز فعالیت بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شعبه گیلان از سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: آغاز فعالیت این بنیاد در کشور از سال ۱۳۸۶ بوده که تاکنون با ۱۹ شعبه در استان‌های کشور، بیش از ۱۵ هزار مددجو را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به خدمات این بنیاد قبل از آغاز سال تحصیلی گفت: نیکوکاران این بنیاد برای کمک به دانش آموزان نیازمند بیش از ۳۰۰ بسته آموزشی را تهیه و بین آن‌ها توزیع کرد و با توجه به شیوع کرونا ماهیانه نیز بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر بنیاد دست‌های مهربان شعبه گیلان بابیان اینکه وضعیت زنان سرپرست خانوار در هر کشور از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی عدالت اجتماعی است، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار ازجمله اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند به همین جهت به‌زودی کارگاه توانمندسازی باهدف آموزش صنایع‌دستی گیلان و ورود این زنان به بازار سرمایه راه‌اندازی می‌شود.

خیرخواه با اشاره به اینکه باید زنان سرپرست خانوار را از طریق کارگاه توانمندسازی به زنان کارآفرین تبدیل کرد، افزود: زنان، کانون و گرمی‌بخش خانواده‌ها هستند بنابراین ایجاد فضای مهارت‌آموزی برای زنان سرپرست خانوار نه‌تنها باعث شادابی و نشاط در خانواده‌ها خواهد شد بلکه فرهنگ کار و روحیه تلاش و کوشش را در جامعه افزایش می‌دهد.

به گفته وی، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت ناگوار فضای اقتصاد و کسب‌وکار، زنان سرپرست خانوار و کودکان بد سرپرست یا بی‌سرپرست در فصل سرما بیش از گذشته به دستان پرمهر مردم نیاز دارند.

مدیر بنیاد دست‌های مهربان شعبه گیلان با اشاره به راه‌اندازی پویش #زمستان_نارنجی در آذرماه سال جاری باهدف جمع‌آوری لباس گرم برای خانواده‌های نیازمند بیان کرد: دست‌های مهربان با استفاده از این پویش در تلاش است در روزهای سخت همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش موج سرما برای خانواده‌های نیازمند بخاری و لباس گرم تهیه‌کرده تاغمی از زندگی آن‌ها کم کند.

به گفته خیرخواه، نیکوکاران در صورت تمایل به کمک برای خرید بخاری و لباس گرم و اهدای آن‌ها به خانواده‌های نیازمند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب ۸۴۱۰۶۵۲۵۵۶ و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۵۹۱۶۹۸۱۱۱ واریز کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار