کد خبر : 74975
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

مدیرکل زندان‌های گیلان:

زندان رشت به عنوان نخستین زندان تحولی کشور انتخاب شد

زندان رشت به عنوان نخستین زندان تحولی کشور انتخاب شد

مدیرکل زندان‌های استان گیلان گفت: زندان رشت به عنوان نخستین زندان تحولی کشور و پایلوت این طرح انتخاب شد.

به گزارش گیلانستان، رضا محمدی‌اصل روز پنجشنبه اظهار داشت: به منظور اجرای دقیق مطالبات سند تحول قضایی، از سوی سازمان زندانها پیشنهاد انتخاب یک زندان به عنوان زندان تحولی ارایه شد که با توجه به برگزاری جلسات با مسئولان قضایی گیلان و همچنین مسئولان و کارشناسان اداره زندانهای کشور، زندان رشت به عنوان اولین زندان تحولی کشور انتخاب شد.

وی افزود: ارایه راهکارها در کاهش مشکلات و بهبود وضعیت گذران حبس زندانیان و حمایت از خانواده های آنان در راستای توسعه برنامه‌های اشتغال و حرفه آموزی، اقدامات اصلاحی و تربیتی از مهمترین محورهای اصلی زندان تحولی محسوب می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان گیلان ادامه داد: موارد ذکر شده در این سند تحولی برای زندانها و انجام آن، نقش مهمی در بازگشت سعادتمندانه زندانیان به اجتماع و آغوش خانواده دارد و سعی ما این است که این موارد بیشتر در زندان رشت و سایر زندانهای گیلان اجرا شود.

محمدی اضافه کرد: با توجه به جلساتی که انجام شد، شناسایی ظرفیت‌های استان در زمینه اشتغال خرد و خانگی، شناسایی بستر اشتغال در داخل و خارج از زندان اعم از کارگاهی ، طراحی سامانه هوشمند اشتغال ، جلب و جذب مشارکت‌های بخش خصوصی در زمینه کارآفرینی و اشتغال ، تعامل با ادارات، نهادها و ارگانهای دیگر در چارچوب قانون، مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

به گفته وی اصل، ایجاد هر چه بیشتر بستر اشتغال و آموزش برنامه‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند باعث ارتقای امنیت در زندان‌ها و بازگشت سعادتمندانه زندانی به اجتماع باشد و وظیفه داریم با اجرای برنامه‌هایی که از سوی سازمان زندان های کشور برای سربلندی و حمایت هر چه بیشتر زندانی و خانواده تببین شده را در سرلوحه امور زندانبانی قرار دهیم که با این امر برنامه اصلاحی و تربیتی مدنظر سازمان تحقق می‌یابد و از این منظر زندان و خانواده زندانی از آسیب های اجتماعی رهایی می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی شخصیت، اصلاح، کمک در جهت آموزش حرفه‌ای، ایجاد فرصت‌های شغلی چه در زمان تحمل کیفر و چه در زمان آزادی از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌ها بسیار مهم است و با کمک دیگر نهادها، ارگان‌ها و ادارات، می‌توانیم کمک‌های شایانی در خصوص موارد ذکر شده داشته باشیم.

مدیرکل زندان‌های استان گیلان بیان کرد: تداوم همکاری با اداره فنی و حرفه‌ای در راستای تفاهم نامه سازمانی در سطح استان و شهرستان، اعزام مربی توسط جهاد کشاورزی استان و برگزاری دوره‌ها و اعطای گواهینامه به صورت رایگان، ادامه تعامل با صنایع دستی و گسترش دوره‌های صنایع دستی در سطح زندان‌ها، مواردهایی است که ما را در راستای برنامه‌های کاهش آسیب موفق می‌سازد.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار