کد خبر : 20000
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

زندگی هر انسانی باید رنگ و بوی ولایی و معنوی داشته باشد/ میرزا کوچک جنگلی روح انقلابی داشت

زندگی هر انسانی باید رنگ و بوی ولایی و معنوی داشته باشد/ میرزا کوچک جنگلی روح انقلابی داشت

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به روح انقلابی شهید میرزا کوچک جنگلی گفت: اگر روشنگری امام خمینی و روحانیون نبود فرهنگ جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی کنگره شهدای روحانی و طلبه گیلان در رشت با تأکید بر اینکه قیام و سکوت هر انسانی باید برای رضای خدا باشد، اظهار کرد: اگر خدمت هر انسانی با در نظر گرفتن رضای خدا وجود نداشته باشد زندگی بشریت زندگی حیوانی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه زندگی هر انسانی باید رنگ و بوی ولایی و معنوی داشته باشد، افزود: اگر معنویت و حب به ائمه معصومین و پیامبران وجود نداشته باشد زندگی بشریت معنایی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به حرکت عظیم ملت‌های مسلمان در اربعین گفت: در ایام اربعین دنیا به مکتبی توجه کرد و فهمید که اسلام بشریت را تنها به خوردن و شهوت‌رانی مشغول نمی‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مکتب حسینی عزت خواه، مبارزه با ظلم و ستم و عدالت‌خواه است، خاطرنشان کرد: مکتب اسلام با شهادت امام حسین علیه‌السلام زنده شده و دنیا می‌داند که احیای انسانیت و اخلاق، انسان‌هایی همچون امام حسین علیه‌السلام را می‌طلبد تا در این راه خون نثار کنند.

قربانی به حرکت عظیم امام خمینی (ره) و روشنگری‌های پیامبرگونه قیام آن بزرگ‌مرد تاریخ  اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) روشنگری کردند و مردم نیز روشن شدند و اگر فلسفه امام و روحانیون نبود عزت و شرف ایرانی و فرهنگ جمهوری اسلامی امروز وجود نداشت.

وی با تأکید بر اینکه مواضع امروز دین و جمهوری اسلامی ایران در جهان بالاتر از موشک است، افزود: امروز در سایه گفتمان جمهوری اسلامی هست که رزمندگان و شهدای شاخص کشور را ساخته می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اعلام اینکه شهید میرزا کوچک یک شهید روحانی بوده و یک طلبه باسواد به‌حساب می‌آید، افزود: شهید میرزا کوچک روح انقلابی داشت و درزمانی که گیلان محل تاخت‌وتاز روس‌ها شد، احساس کرد باید برای احیای دین و ایران قیام کند.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از میرزا به‌عنوان مینیاتور انقلاب اسلامی یاد می‌کند، خاطرنشان کرد: گرچه درزمانی از میرزا به‌عنوان یاغی و سارق نام می‌برند اما میرزا کوچک به همه ثابت کرد که دنبال تشکیل حکومت دینی بر پایه مردمی بود.

قربانی بابیان اینکه گیلان مفتخر است هشت هزار شهید تقدیم اسلام کرده، افزود: ما به‌عنوان یک گیلانی باید افتخار کنیم که یک گیلانی درراه مبارزه با استکبار و درراه امام حسین(ع) قیام کرده است و یقیناً باید یاد و نام 150 شهید گیلانی که در راه میرزا قیام کرده و شهید شده‌اند گرامی داشت.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار