کد خبر : 75092
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1400- 06: 7

مدیرعامل شرکت گاز گیلان:

زنگ خطر مصرف گاز در گیلان/ افزایش ۴ درصدی مصرف در بخش خانگی

زنگ خطر مصرف گاز در گیلان/ افزایش ۴ درصدی مصرف در بخش خانگی

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، دو هفته پایانی دی ماه را مصادف با سردترین ایام سال دانست و افزود: شاهد افزایش چهار درصدی مصرف گاز طی دو هفته گذشته در بخش خانگی بودیم.

به گزارش گیلانستان، حسین اکبر، با بیان اینک گیلانی ها در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از شش میلیارد مترمکعب مصرف گاز در بخش های مختلف داشتند، اظهار کرد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو درصد افزایش را نشان می دهد.

وی دو هفته پایانی دی ماه را مصادف با سردترین ایام سال دانست و افزود: شاهد افزایش چهار درصدی مصرف گاز طی دو هفته گذشته در بخش خانگی بودیم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه گیلانی ها در ۲۸ دی رکورد مصرف گاز در استان را شکستند، گفت: شاهد مصرف بیش از ۲۰ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی استان بودیم و گیلانی ها تاکنون چنین مصرفی نداشتند و لذا زنگ خطر است.

اکبر، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی را زنگ خطر دانست و اضافه کرد: در صورت افزایش مصرف به ناچار باید مصارف بخش صنعتی استان را که افراد زیادی در آن اشتغال دارند، محدود کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که «دمای آسایش چیست؟»، خاطرنشان کرد: مشترکین یک دماسنج معمولی عقربه ای یا دیجیتال در خانه داشته باشند و دما را بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سلسیوس تنظیم کنند تا دمای آسایش ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، با بیان اینکه هر یک درجه کاهش دما در خانه علاوه بر صرفه جویی شش درصدی در مصرف گاز، به اقتصاد خانوار کمک می کند، یادآور شد: در خانه لباس گرم بپوشید و از پنجره های دوجداره و پرده های ضخیم برای پوشاندن در و پنجره استفاده کنید.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار