کد خبر : 18346
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1396- 14: 17

زنگ خطر چالش اقتصادی با افزایش نقدینگی یک تریلیون در کشور/ نظام بانکی کشور نیازمند جراحی است

زنگ خطر چالش اقتصادی با افزایش نقدینگی یک تریلیون در کشور/ نظام بانکی کشور نیازمند جراحی است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزایش یک تریلیونی نقدینگی در کشور را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: نظام بانکی کشور نیازمند یک جراحی بزرگ است.

به گزاربش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگویی در واکنش به عدم شفافیت نظام سپرده‌گذاری در بانک‌ها و اعطای تسهیلات به کارمندان و کارکنان از سپرده‌های مردم اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه بانک‌ها حق ندارند از سپرده‌های نزد خود به کارکنان خود وام بدهند.

وی بابیان اینکه قانون ششم توسعه در اعطاء انحصاری وام به کارکنان خودی را گرفته، افزود: تدوین قانون محدودیت اعطای وام در برنامه ششم نگرانی‌هایی در بین کارکنان و رؤسای بانک‌ها به وجود آورده است گرچه در همان قانون سقف وام نیز مشخص‌شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نقدینگی در جامعه قریب به یک تریلیون است، گفت: افزایش نقدینگی در جامعه چالشی بسیار خطرناک است و باید چاره‌ای در این راستا اندیشیده شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصلاح هر چه سریع‌تر قانون بانک‌ها گفت: مردم و سیستم اقتصادی کشور از نظام بانکی فعلی کشور در رنج هستند و باید هر چه سریع‌تر نظام بانکی کشور جراحی شود./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار