کد خبر : 51568
تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان مهیا نیست

زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان مهیا نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های ارتباطات برای ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی یا شبکه شاد به خوبی فراهم نیست.

به گزازش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد، ضمن اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا در کشور که ادامه کلاس‌های فیزیکی مدارس را مختل کرد اظهار داشت: زیرساخت‌های ارتباطی برای ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی یا شبکه شاد در کشور به خوبی فراهم نیست و نقص‌های فراوانی دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معضلات و مشکلات فراوانی که از حدود 3 ماه پیش در کشور به علت شیوع کرونا پیش آمده و موجب تعطیلی مدارس کشور شده است را متذکر شد و عنوان کرد: بازگشایی مدارس در مهرماه در گرو رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مراقبتی است.

کوچکی‌نژاد برگزاری کلاس‌های آن‌لاین در کشور و تمهیدات وزارت آموزش و پرورش در این مورد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه زیرساخت‌های اینترنت در تمام نقاط کشور مهیا نیست تصریح کرد: آموزش و پرورش از هم‌اکنون باید برای شروع سال تحصیلی جدید و شروع کلاس‌های درس، خود را آماده کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اتخاذ تمهیدات متناسب و کسب آمادگی جهت برقراری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی را ضروری خواند و ابراز داشت: با توجه به تجربیات چند ماهه اخیر انتظار داریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در صورت اوج‌گیری احتمالی کرونا در مهرماه دانش‌آموزان از دروس خود عقب نمانند.

وی احتمال اعمال مجدد محدودیت‌های اجتماعی در مهرماه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه باید برای هر شرایطی خود را آماده کنیم خاطرنشان کرد: وضعیت شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در ماه‌های آینده غیرقابل پیش‌بینی است اما با تمام این‌ها مجموعه‌هایی نظیر آموزش و پرورش باید برای ادامه فعالیت‌های درسی برنامه داشته باشند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دولت با عدم تدبیر و با اقدامات خود سیر بروز انواع تلاطمات و نوسانات را در حوزه اقتصاد صعودی کرده است خاطرنشان کرد: در حالی‌‌ که بسیاری از دهک‌ها و قشرهای مختلف مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند دولت با اتخاذ برخی تصمیمات شرایط زندگی را برای آنان سخت‌تر می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تنگناهای اقتصادی و مشکلات مالی شرایط زندگی فرهنگیان را بسیار سخت کرده است عنوان کرد: اگر دولت بتواند همان احکامی را که مجلس برای فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش مصوب کرده اجرایی کند به طور یقین بسیاری از مشکلات موجود این حوزه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار