کد خبر : 23574
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396- 24: 18

سئوال از رئیس جمهور در راستای عمل به تکالیف قانونی است

سئوال از رئیس جمهور در راستای عمل به تکالیف قانونی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وجود سلایق متعدد در مجلس گفت: نمایندگان مجلس در برابر تکالیف قانونی خود مسئول اند و سئوال از رئیس جمهور نیز در راستای عمل کردن به همین تکالیف است.

به گزارش گیلانستان، سیدکاظم دلخوش در گفت‌وگویی اظهار داشت: نمایندگان مجلس به‌عنوان خادمان مردم، بر اساس وظایف قانونی خود و در راستای حل و فصل مشکلات مردم باید عمل کنند و سئوال از رئیس جمهور نیز در راستای عمل کردن به همین وظایف است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: قضیه موسسات مالی و اعتباری و بسیاری دیگر از بحث‌های اقتصادی و مشکلاتی که امروز روی دوش جامعه سنگینی می‌کند ریشه در گذشته دارد و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن سابقه تاریخی جوابی منطقی برای آن پیدا کرد.

دلخوش با اشاره به تشکیل موسسات مالی و اعتباری عنوان کرد: در سال‌های ۸۷-۸۶ که با تدوین قانون بازار غیرمتشکل پولی همراه شد قرار بود با هدایت، کنترل و نظارت مستقیم بانک مرکزی این مراکز فعالیت کرده و هیچ موسسه پولی فعالیت غیرقانونی نداشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: بر طبق این قانون تمامی مراحل نظارتی و صدور مجوزهای قانونی جهت فعالیت موسسات در داخل کشور، باید تنها از مبادی رسمی بانک مرکزی عبور کرده و پس از بررسی دقیق زمینه‌های شروع کار آن‌ها فراهم می‌شد.

وی در مورد نحوه عملکرد بانک مرکزی تصریح کرد: برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت بانک مرکزی به‌عنوان متولی کنترل عملکرد موسسات مالی و اعتباری نتوانست به‌خوبی نحوه فعالیت آن‌ها را آنچنان که باید و شاید زیر ذره بین نظارتی خود قرار دهد.

دلخوش با تاکید بر حل مشکل سپرده‌گذاران ابراز داشت: دولت و مجلس در کنار هم برای حل مشکلات سپرده‌گذاران تلاش می‌کنند از طرفی مردم نیز قبل از شروع هر کاری باید با در نظر گرفتن قوانین، احتیاط‌های لازم را جهت مشارکت در چنین فعالیت‌هایی به خرج دهند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس نسبت به پاسخگویی رئیس جمهور در موارد مطروحه تاکید دارند هر چند به‌علت وجود سلایق مختلف امکان دارد در خلال این مسیر برخی نیز با نظرات کارشناسانه قانع شوند. / تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار