کد خبر : 21550
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

ساختار دانشگاه آزاد نیازمند حذف تفکر سکولار است

ساختار دانشگاه آزاد نیازمند حذف تفکر سکولار است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با یدک کشیدن نام اسلام جولانگاه سکولارها شده است گفت: ساختار دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند حذف تفکر سکولار است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با وی در رشت اظهار داشت: استان گیلان مهد پرورش علما و فرهیختگان زیادی از جهان اسلام‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه این استان همواره در حوزه تاسیس دانشگاه آزاد پیشگام‌ بوده است اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاثیر گسترده‌ای در حوزه های علمی کشور داشته و این امر در استان گیلان مشهود است.

وی با انتقاد از شرایط فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و با تاکید بر اینکه در گذشته از سوی ایشان نامه‌‌ای در خصوص ساختار این دانشگاه به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ارسال شده بود افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با یدک کشیدن نام اسلام جولانگاه سکولارها شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نامه مذکور پاسخی نداد اظهار داشت: امروز وجود افرادی شایسته در راس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت مقام معظم رهبری از این حوزه قوت قلبی بزرگ برای جامعه محسوب می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه معضلات و مشکلات موجود در مباحث مختلف جامعه باید به سرعت و به‌درستی و در مواقع لزوم به مسئولان ارشد گزارش داده شود گفت: توسعه فرهنگی و حذف ساختارهای نادرست در دانشگاه‌ها نیازمند فعالیت فرهنگی بیشتر است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه امید است با اقدامات ویژه و تحول در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه جایگاه اصلی خود را در اجتماع بازیابد خاطرنشان کرد: تفکر سکولار باید از ساختار این دانشگاه به‌طور ویژه برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه برخی از اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه اسلامیت و معنویت را از بین بردند افزود: با کنترل و نظارت هفتگی از دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تلاش است تا این دانشگاه با حرکت در مسیر اسلامیت از مسیر اصلی خود منحرف نشود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکتر اویس سه شنبه , 12 دی 1396 - 18:03

با سلام و احترام
تفکر سکولار به معنای جدایی دین از سیاست با آرمان های ما که
دین را عین سیاست می داند وسیاست را عین دیانت می داند همخوانی ندارد . اما سوال این است که این تفکر چگونه در مردم تقویت می شود ؟ آیا فقط دست بیگانگان دخالت دارد؟ یا مسئولا ن دیندار وقتی نمی توانند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنند و وقتی نمی توانند فقرو فساد و اختلاس را ریشه کن کنند این تفکر در مردم تقویت می شود که سیاستمداران باید از دینداران جدا
باشند و بیگانگان هم موج سواری می کنند و کار خود را پیش می برند .

رفتن به نوار ابزار