کد خبر : 33486
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 بهمن 1397- 32: 11

ساختمان جدید «ستاد راهبری حفظ قرآن کریم» در شهرستان رشت افتتاح شد

ساختمان جدید «ستاد راهبری حفظ قرآن کریم» در شهرستان رشت افتتاح شد

مدیر مرکز امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از افتتاح ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی این استان و ستاد راهبری حفظ قرآن کریم شهرستان رشت در چهارمین روز از دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش گیلانستان محمدمهدی قربانیان، مدیر مرکز امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان،از راه‌اندازی مرکز تخصصی آموزش مجازی قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با اهتمام ویژه، تمامی ظرفیت‌های موقوفات و بقاع و… خود را در جهت تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام به‌کار گرفته است و مراکز مختلفی در سراسر کشور کار آموزش بالاخص حفظ قرآن را شروع کردند.

وی افزود: با توجه به عدم وجود امکانات آموزشی یکسان در شهرستان‌ها، اداره امور قرآنی بر آن شد تا با تأسیس و راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی قرآن کریم، گامی در جهت توسعه کمی و کیفی فرهنگ قرآنی در داخل و خارج از استان بردارد.

قربانیان گفت: این مرکز از سال ۱۳۹۵ در بقعه آخوند مزار(ع) آستانه اشرفیه با تعداد معدودی قرآن آموز و دو کارشناس شروع به کار کرد اما از سال ۹۶ به مرکز استان و در جوار بقعه متبرکه دانای علی(ره) منتقل شد؛ در این مرکز اکنون ۴ کارشناس خانم و ۲ کارشناس آقا که همگی حافظ کل قرآن کریم هستند، با حدود ۵۱۰ قرآن آموز متناوب و ۱۴۰ قرآن آموز مستمر، در حال فعالیت آموزش حفظ قرآن کریم از طریق تلفن هستند.

مدیر مرکز امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امروز، ۱۵ بهمن‌ماه ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی استان گیلان و ستاد راهبری حفظ قرآن کریم شهرستان رشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

وی گفت: نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآن، تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایجاد شبکه غیرحضوری آموزش روخوانی، تجوید، حفظ، تفسیر و مشاوره در کشور، زمینه‌سازی جهت دسترسی آسان به کلاس‌های آموزشی، مشاوره، آزمون، رفع محدودیت‌های زمانی و مکانی از آموزش قرآن کریم، بهره‌گیری از فناوری نوین در جهت ترویج امر آموزش قرآن کریم، استفاده از کارشناسان مجرب و توانمند در زمینه آموزش‌های قرآنی، تسهیل فرایند آموزش و یادگیری قرآن به‌وسیله ایجاد زمینه‌‌های نوین آموزشی، زمینه‌سازی جهت ایجاد ارتباط تلفنی، مکاتبه‌ای، اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه جهت آموزش قرآن، ارزشیابی مستمر و پیوسته از وضعیت قرآن‌آموزان، تهيه ابزارها و وسایل آموزشی و کمک آموزشی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن می‌باشند.

قربانیان در‌خصوص شرایط ثبت‌نام در دوره‌های مرکز حفظ مجازی قرآن کریم، بیان کرد: قرآن‌آموزان می‌بایست تمامی مشخصات درخواستی را به صورت صحیح در سایت www.quranhefz.ir تکمیل کرده و در هنگام پر کردن نام کاربری و بارگذاری تصویر خود، شئونات اسلامی را رعایت کنند، قرآن‌آموزان باید در روند ثبت نام مشخص کنند که در کدامیک از طرح‌های مرکز(حفظ ترتیبی یا حفظ موضوعی) ثبت‌نام می‌کنند.

مدیر مرکز اموره قرآنی اوقاف گیلان بیان کرد: پس از ثبت‌نام در سایت www.quranhefz.irنام ایشان وارد لیست انتظار مرکز شده و بعد از مدتی از طرف مرکز با متقاضی تماس گرفته خواهد شد و زمان کلاس را مشخص می‌کنند. پس از آن استاد، در زمان مشخص شده با متقاضی تماس گرفته و برنامه حفظ را با جزئیات کامل شرح داده، از محفوظاتشان سؤال کرده و پاسخگوی سؤالات ایشان نیز خواهد بود، البته متقاضیان تا آن زمان می‌توانند از مقالات، کلیپ‌ها و مطالب آموزشی که در سایت بارگذاری شده، استفاده کنند.

وی یادآور شد: قرآن‌آموزان موظف‌اند، هر هفته رأس زمان تعییین شده در مکانی آرام و ساکت حضور داشته و پاسخگوی سؤالات کارشناسان مرکز باشد. بدیهی است عدم پاسخگویی به منزله غیبت در آن جلسه محسوب شده و به تعلیق قرآن‌آموز از دوره می‌انجامد.

یادآور می‌شود، آقایان از ساعت ۱۶ الی ۱۹ و ۳۰ دقیقه روزهای زوج به غیر از ایام تعطیل و بانوان نیز ساعت ۸ الی ۱۹ و ۳۰ دقیقه از آموزش‌های مرکز بهره‌مند می‌شوند؛ علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۱۳۳۳۵۵۲۰۷۰، ۰۱۳۳۳۵۲۸۶۸۸ و ۰۱۳۳۳۵۲۸۹۹۵ تماس حاصل نماید.

انتهای پیام/ایکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار