کد خبر : 16975
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396- 37: 18

ساختمان مرکزی کتابخانه عمومی رشت پس از ۱۵ سال تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ساختمان مرکزی کتابخانه عمومی رشت پس از ۱۵ سال تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: احداث ساختمان مرکزی کتابخانه عمومی رشت از سال ۸۰ آغاز شده و اکنون پس از ۱۵ سال تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گیلانستان، هادی نوری ظهر امروز در آیین معارفه خود در رشت با اشاره به اینکه از دنیای امروز به‌عنوان عصر دانایی نام می‌برند اظهار داشت: صرف هزینه در راستای ارتقاء سطح فرهنگی موجب انباشت سرمایه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه در برخی از کشورها گاه هزینه فروش اینترنتی یک کتاب بیش از درآمد نفتی کل کشور ایران است گفت: ارتقاء فرهنگ در راستای اطلاعات و ارتباطات به‌ویژه در دنیای امروز موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

نوری با تاکید بر اینکه با استفاده از شکل‌گیری ایده‌ها می‌توان به درآمدزایی رسید تصریح کرد: کتاب یک سرمایه فرهنگی است که سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی و مالی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه دانایی موجب ایجاد ثروت و قدرت می‌شود بیان کرد: طبق آمارهای ارائه شده کشورهایی که سرانه مطالعه بالایی دارند به‌طور چشمگیر در حوزه بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی با کاهش رو‌به‌رو هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه دنیای امروز بر اساس نگاه فرهنگی به‌پیش می‌رود خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیرات مستقیم بر نشاط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد.

وی با انتقاد از عدم بهره برداری از ساختمان مرکزی کتابخانه عمومی رشت و با بیان اینکه احداث این ساختمان از سال ۸۰ آغاز شده و هم اکنون پس از ۱۵ سال تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ساختمان امروزی کتابخانه عمومی استان گیلان بزرگترین کتابخانه مرکزی شمال کشور است.

نوری با بیان اینکه مساحت کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع است تاکید کرد: عدم بهره برداری ساختمان کتابخانه مرکزی شهر رشت با مساحت ۷ هزار و ۶۵۰ متر مربع بعد از ۱۵ سال قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این ساختمان هزینه شده است خاطرنشان کرد: استان گیلان با سابقه غنی فرهنگی و تاریخی باید همت ویژه‌تری در راستای اقدامات فرهنگی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه حضور یک گیلانی در سمت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یک سرمایه برای استان گیلان است تصریح کرد: سرانه فضای مطالعه در استان گیلان پایین بوده و این امر نیازمند نگاه ویژه است.

نوری سرانه فضای مطالعه استان گیلان را رتبه ۲۸ کشور عنوان کرد و با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های مطلوب استان گیلان این آمار برای استان قابل قبول نیست گفت: تلاش است در آینده‌ای نزدیک حداقل ۱۰ درصد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به اینترنت مجهز شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار