کد خبر : 57306
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

مدیرکل بهزیستی گیلان:

ساخت قریب‌الوقوع نخستین سمعک تولید داخل در گیلان

ساخت قریب‌الوقوع نخستین سمعک تولید داخل در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان با ابراز امیدواری از رفع مشکل سمعک در استان گیلان گفت: تمامی سمعک‌های موجود در کشور وارداتی می‌باشد ولی یک شرکت دانش‌بنیان در استان گیلان در تلاش است با استفاده از مهندسی معکوس نخستین سمعک تولید داخل را در این استان ساخته و به‌زودی به بهره‌برداری برساند.

به گزارش گیلانستان، حسین نحوی نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه بهزیستی حمایت از معلولان جسمی در تمامی زمینه‌ها است، اظهار کرد: نهم مهر روز ناشنوایان در جهان بوده و سازمان بهزیستی در طی این مدت تمام سعی خود را برای ایجاد شرایط رفاهی مناسب این قشر از جامعه انجام داده و‌ در هفته ناشنوایان جلساتی را با این عزیزان برگزار کرده و شنونده مشکلات و دغدغه‌های آنان هستیم.

وی با اشاره به تعداد جمعیت ناشنوا در استان گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۷ درصد جمعیت معلولین در گیلان یعنی ۶ هزار و‌۵۰۰ نفر از جمعیت گیلان را ناشنوایان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اذعان به مشکلات بسیار زیاد ناشنوایان در کشور بیان کرد: در ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان مقرر شد که حداقل دستمزد به ناشنوایان تا زمان پیدا شدن کار مناسب پرداخت شود و برای انجام این کار ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده و‌ تاکنون یک‌هزار و‌ ۳۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است.

نحوی نژاد مهم‌ترین مشکل ناشنوایان در کشور را زبان اشاره دانست و بیان کرد:  تاکنون ۳۶۰ مورد اشتغال ایجاد و هفتاد مسکن برای ناشنوایان استان گیلان تهیه و‌ در خصوص زبان اشاره هم بهزیستی برنامه‌های ویژه‌ای در این رابطه دارد.

وی با ابراز امیدواری از رفع مشکل کمبود سمعک در استان گیلان افزود: در سال گذشته ۴۰۰ سمعک و در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۵۰ سمعک در گیلان تهیه‌شده و امیدواریم با پیگیری‌های استاندار، دیگر افراد پشت نوبتی در گیلان نداشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان از تولید قریب‌الوقوع سمعک در استان گیلان خبر داد و گفت: تمامی سمعک‌های موجود در کشور وارداتی می‌باشد ولی یک شرکت دانش‌بنیان در استان گیلان در تلاش است با استفاده از مهندسی معکوس اولین سمعک تولید داخل را در این استان ساخت و به‌زودی به بهره‌برداری برساند.

نحوی نژاد با اشاره به تصویب قانون حمایت از کودکان و‌ اطفال در کشور تصریح کرد: این قانون پس از ۱۸ سال در کشور به تصویب رسیده و دارای ویژگی‌های بسیار زیادی ازجمله شناسایی و‌ تأمین تمامی نیازهای کودک، مرتبط ساختن نیازهای روحی، جسمی، علمی و عاطفی اطفال با مفاهیم دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی است به‌طوری‌که می‌تواند مانع از زورگویی به اطفال شود.

وی نابینایان را قشر مهم و تأثیرگذار جامعه معرفی کرد و گفت: ۱۰ درصد جمعیت معلولین را نابینایان تشکیل می‌دهند ولی این افراد قدرت ارتباط‌گیری مناسب با جامعه را داشته و اغلب افرادی تأثیرگذار هستند به‌طوری‌که ۴۰ درصد ورودی دانشگاه‌ها از جامعه معلولین را نابینایان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اذعان به اینکه زیرساخت‌های آموزشی برای ناشنوایان و نابینایان با مشکل جدی مواجه است، افزود: بسیاری از مهدکودک‌های آمادگی پذیرش کودکان نابینا و ناشنوا را نداشته و به همین علت چند مهدکودک را برای این قشر از جامعه تعیین کردیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار