کد خبر : 47475
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 بهمن 1398- 32: 16

جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی رشت؛

ساخت و سازهای فاقد پروانه در حاشیه رشت/ نیمی از بدهی میلیاردی شهرداری رشت کذب است

ساخت و سازهای فاقد پروانه در حاشیه رشت/ نیمی از بدهی میلیاردی شهرداری رشت کذب است

در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ساخت و سازهای فاقد پروانه در حاشیه رشت به توجه بیشتر به ممیزی املاک به عنوان یک منبع درآمد برای شهرداری رشت تاکید شد.

به گزارش گیلانستان رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت صبح امروز در دویست و سومین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورا با اشاره به اینکه ممیزی املاک یک منبع درآمد برای شهرداری رشت محسوب می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه در بسیاری از نواحی حاشیه‌نشین شهر رشت شاهد ساخت‌وسازهای فاقد پروانه هستیم و این اقدام باید با جدیت بررسی و راه چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

صدور پروانه ساخت‌وساز رایگان

احمد رمضانپور با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا صدور پروانه ساخت‌وساز رایگان است، افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا بابت صدور پروانه ساخت‌وساز هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و پس از اتمام پروژه درباره نحوه درآمدزایی از آن برنامه‌ای مدون دارند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه‌های جاری واقعی شهرداری رشت باید مشخص شود، بیان کرد: یکسری از هزینه‌های جاری شهرداری رشت در ردیف‌های عمرانی قرار دارد اما عملاً جاری هستند و معتقدم این حوزه نیازمند بازنگری است.

بودجه غیرواقعی موجب افزایش بدهی شهرداری رشت می‌شود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به اینکه به دنبال مطرح کردن بودجه‌های غیرواقعی نباشیم، بیان کرد: بودجه‌های غیرواقعی موجب افزایش و انباشت بدهی‌های شهرداری رشت می‌شود.

رمضانپور به ارسال پرونده‌های مربوط به بدهی‌های شهرداری رشت به شورا اشاره کرد و گفت: این پرونده‌ها باید در یک مدت‌زمانی مطالعه و سپس راه‌حل مشخصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های عمران و بودجه شورای شهر نباید از قراردادهای مربوط به پروژه‌های عمرانی شهرداری بی‌اطلاع باشند، افزود: باید تمام مباحث شفاف‌سازی و به اطلاع شهروندان رسانده شود.

آمار مشخصی از بدهی شهرداری رشت وجود ندارد

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش بودجه با درآمد مشخص ارتباط دارد، اظهار کرد: بسیاری از شهرداری‌های کشور نیز با مشکلاتی مشابه با مشکلات شهرداری رشت مواجه هستند.

میمنت سیاوش با بیان اینکه از بدهی‌های شهرداری رشت آمار مشخصی وجود ندارد افزود: از گذشته قراردادهایی دراین‌باره وجود دارد که باید به‌طور جامع بررسی و شفاف‌سازی شوند.

سرپرست مالی و اقتصادی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت برخی از قراردادهای مربوط به پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت باید مشخص شوند اظهار کرد: اگر برای برخی از قراردادها برنامه‌ریزی نشود در آینده نزدیک مشکلات فراوانی برای شهرداری رشت ایجاد می‌شود.

پرداخت بدهی شهرداری رشت با شناسایی املاک شهرداری

ناصر عطایی با تأکید به اینکه بدهی‌های شهرداری رشت باید به‌درستی بررسی شود افزود: معتقدم با شناسایی املاک متعلق به شهرداری می‌توانیم با برنامه‌ریزی اصولی بدهی‌های شهرداری رشت را پرداخت کنیم.

پراکندگی پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت

دبیر کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بدهی‌های شهرداری رشت در بخش عمرانی نگران‌کننده است اظهار کرد: پراکندگی پروژه‌های عمرانی نیز از دیگر مشکلات است و در طول سال به‌طور هم‌زمان در معاونت عمرانی شهرداری و شهرداری‌های مناطق پروژه‌های عمرانی متعددی همچون پروژه روان آب‌های سطحی، آسفالت و‌… آغاز می‌شود که اگر شامل مدت‌زمان شوند ممکن است بدهی فراوانی برای شهرداری به همراه داشته باشد و این یک خیانت بزرگ به شهر و شهروندان است.

کوروش پور توکلی با تأکید بر اینکه پیشنهاد می‌کنم که فقط یک سازمان مشخص در شهرداری رشت مجری اجرای پروژه‌های عمرانی شهر باشد افزود: معتقدم بیش از نیمی از بدهی‌های شهرداری رشت کاذب است و برای اثبات این مهم حاضرم تمام وقتم را به این مهم اختصاص دهم.

با دستور رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت مقرر شد طی نامه‌ای به شهرداری رشت تمامی پرونده‌های مربوط به بدهی میلیاردی شهرداری رشت به شورا ارسال شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار