کد خبر : 35042
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اسفند 1397- 16: 18

رئیس مجمع نمایندگان:

ساخت پروژه راه‌آهن آستارا- آستارا متوقف شد

ساخت پروژه راه‌آهن آستارا- آستارا متوقف شد

داداشی گفت: ساخت پروژه راه‌آهن آستارا – آستارا به جهت تعلل طرف ایرانی ‌در تحویل اسناد مالی به جمهوری آذربایجان به کندی پیش رفته و به عبارتی دیگر متوقف شده است.

به گزارش گیلانستان  ‌«ولی الله داداشی» امروز(دوشنبه، ۲۷ اسفند) در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان در استانداری با اشاره به آغاز فصل کشاورزی خواستار همت آب منطقه‌ایی استان در حفر چاه جهت تامین آب زراعی مورد نیاز کشاورزان شد.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به شیوه توزیع آرد در شهرستان‌ها گفت: متاسفانه در برخی شهرستان‌ها هنوز مشکل سهمیه آرد حل نشده و با شروع تعطیلات نوروزی و ورود گردشگران و تعطیلی دستگاه‌های اجرایی با مشکل کمبود نان مواجه خواهیم شد.

 

وی در ادامه به پروژه راه‌آهن آستارا- آستارا اشاره و از تعطیلی موقت این پروژه خبر داد و بیان کرد: ساخت پروژه راه‌آهن آستارا – آستارا به علت تعلل طرف ایرانی ‌در تحویل اسناد مالی به مقامات جمهوری آذربایجان به کندی پیش رفته و یا متوقف شده است.

 

داداشی با اشاره به گره‌های موجود در این پروژه و اطلاع‌رسانی لازم به مسئولان مربوطه افزود: وجود برخی بی‌نظمی‌ها و بروکراسی‌های اداری موجب شده تا اسناد مالی این پروژه به طرف آذربایجانی برای دادن بدهی‌های پیمانکار طرح انجام نشود.

 

وی با بیان اینکه طرف آذربایجانی آماده پرداخت۶۰ میلیارد دلار جهت احداث این محور هستند تاکید کرد: زیرساخت‌های این طرح هنوز آماده نشده و این کار نیز باید توسط کشور جمهوری آذربایجان انجام شود.

در ادامه جلسه «سیدمحمد احمدی» با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به گیلان و انعقاد ۱۴ تفاهم‌نامه همکاری اظهار کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از فرصت‌های بی‌نظیر برای استان است که تحقق آن منجر به تحولات مثبتی در گیلان می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان خواستار پیگیری به‌موقع دستگاه‌ها جهت جذب اعتبارات مربوط به تفاهم‌نامه‌ها شد و افزود: باید با اهتمام ویژه از این فرصت جهت پیشرفت استان بهره گرفته شود.

 

وی با اشاره به اعتبارات استان از دو منبع ملی و استانی تصریح کرد: عدم جذب منابع موجب اختصاص این اعتبار به استان‌های دارای عملکرد مطلوب می‌شود.

 

احمدی به محورهای توسعه استان اشاره و اشتغال را از اولویت‌های دولت در استان اعلام و بیان کرد: در حوزه اشتغال روستایی و فراگیر در مقایسه با سایر استان‌های کشور رتبه خوبی نداریم و مدیران جهت جذب اعتبارات طرح‌های کارآمد اهتمام ویژه داشته باشند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار