کد خبر : 5409
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1395- 56: 15

ساخت ۴۹ باب خانه برای محرومان توسط سپاه ناحیه رشت

ساخت ۴۹ باب خانه برای محرومان توسط سپاه ناحیه رشت

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از ساخت ۴۹ باب خانه محرومان توسط بسیج و سپاه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، مجید دوهندو در گفت‌وگویی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند دفاع مقدس یک معدن و گنجینه‌ای است که هر اندازه از آن استخراج کنیم تمام شدنی نیست.

وی با بیان اینکه نسل‌های آینده در ده‌ها و صدها سال آینده می‌توانند از فرهنگ و معدن غنی دفاع مقدس برای هدایت بشریت استخراج کنند، افزود: ایثار و از خودگذشتگی به معنای واقعی می‌تواند نظام را برای همیشه بیمه کند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت مقاومت در مقابل دشمن به معنای واقعی، روحیه مقاومت و ایستادگی و … را از مواردی دانست که می‌تواند نظام مقدس اسلامی را بیمه کند.

وی هفته دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای معرفی دستاوردهای آن به نسل چهارم انقلاب عنوان کرد و گفت: می‌توانیم با برنامه‌های بسیار غنی فرهنگی و اثرگذار آن روزهای طلایی و بسیار ارزشمند را برای نسل جوان و امروز جامعه بیان کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت بسیج را یکی از ظرفیت‌های دفاع مقدس خواند و ادامه داد: برنامه‌های بسیاری در هفته دفاع مقدس از طرف پایگاه‌های مقاومت محلات، اقشار و اداره‌ها برگزار می‌شود.

وی ساخت خانه محرومان در بخش مرکزی رشت را از اقدام‌های مهم بسیج ذکر کرد و یادآور شد: در حال ساخت ۴۹ باب خانه برای محرومان هستیم و بسیار علاقه‌مندیم که رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس در این مناطق حضور پیدا کنند و از نزدیک این فعالیت‌ها را ببینند و گزارش بگیرند.

دوهندو با اشاره به اینکه بسیجی تمام مراحل ساخت خانه محرومان از جمله پی کنی، مهندسی و… را انجام می‌دهد، تصریح کرد: به هیچ عنوان از مهندسان بیرونی برای ساخت خانه‌های محرومان استفاده نکرده‌ایم و تمام موارد توسط بسیجیان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت خانه برای محرومان توسط سپاه مقداد و سلمان در تمام شهرستان‌های استان انجام می‌شود، گفت: در شهرستان‌های گیلان ساخت یک‌هزار خانه برای محرومان در دستور کار سپاه بوده و باید این واحدها را تحویل دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت ساخت خانه‌های مذکور را نشانه فرهنگ خدمتگزاری بسیج به نسل آینده دانست و خاطرنشان کرد: افتتاح ساختمان محرومان، پایگاه مقاومت، سالن ورزشی صالحین و… از جمله برنامه‌های سپاه رشت در هفته دفاع مقدس است.

وی برگزاری یادواره شهدا، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مساجد، برپایی نمایشگاه ویژه دفاع مقدس، حضور بسیجیان در نماز جمعه، مراسم عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و… را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

دوهندو خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی‌ـ‌ورزشی در پایگاه‌ها، اجرای ورزش پیاده‌روی خانوادگی، نمایشگاه عکس، فیلم و کتاب دفاع مقدس، اجرای جنگ شادی، بیان خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، اجرای مسابقات فرهنگی و … از برنامه‌های هفته دفاع مقدس توسط سپاه است.

وی با اشاره به اینکه برای معرفی گنجینه‌ای عظیم به نام دفاع مقدس نیازمند فضاسازی مناسب هستیم، یادآور شد: اداره‌های دولتی، شهرداری‌ها، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و دیگر نهادها باید با فضاسازی مناسب نسبت به معرفی ایام طلایی دفاع مقدس به نسل جوان جامعه تلاش کنند.

این مسؤول متذکر شد: فضاسازی در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید به گونه‌ای صورت گیرد که هر فردی وقتی وارد شهر رشت می‌شود دفاع مقدس را در ذهن خود مجسم کند و این هفته به طور کامل محسوس باشد./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار