کد خبر : 24682
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1397- 16: 17

سازمان تبلیغات نیاز به تنفسی تازه دارد/ دبیر خوزستانی و چندشغله ستاد امر به معروف گیلان فرصتی برای پیگیری امور ندارد

سازمان تبلیغات نیاز به تنفسی تازه دارد/ دبیر خوزستانی و چندشغله ستاد امر به معروف گیلان فرصتی برای پیگیری امور ندارد

چرا در سالهای اخیر با تغییر دولت‌ها، مجلس‌ها، اعضای خبرگان‌ها و حتی نمایندگان ولی فقیه، هیچگاه مدیریت سازمان تبلیغات در استان تغییر نکرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، مجتبی امین صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان طی نامه ای خطاب به امام جمعه جدید رشت نوشت:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ رسول فلاحتی(زیدعزه)

سلام علیکم

انتصاب بجا و شایسته حضرتعالی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در گیلان و امام جمعه رشت حقیقتا مایه خرسندی و مسرت مردم مستضعف گیلان و دلسوزان نظام و انقلاب علی الخصوص “ضربه خوردگان” جریان انحصار طلب و خودکامه گردید.

همانطور که یقینا مستحضرید، برخی خواص انقلابی و دغدغه‌مند این استان به واسطه نفوذ و تاثیر عده‌ای منفعت طلب و سودجو بر سکاندار قبلی منصب جنابعالی، سالها از چشیدن طعم شیرین نعمت نمایندگی ولایت و شنیدن نصایحی پدرانه توام با وحدت و همبستگی برای یکپارچگی استان محروم بوده اند.

حال که به فضل پروردگار و عنایت ویژه نائب امام زمان(عج) آن دوران تلخ گذشته است و آینده‌ای روشن و پُر امید برای رشد و تعالی استان در پیش داریم، انتظاراتی از حضرتعالی در اصلاح وضع موجود و تغییر به نفع مردم در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… می رود.

اینجانب با توجه به رصد فعالیت برخی نهادهای مرتبط با بیت نماینده ولی فقیه طی چند سال اخیر و تحقیق از بطن جامعه و بررسی درصد رضایتمندی مردم از این سازمان‌ها، به نتایجی رسیده ام که بی شک حرف دل بسیاری از مردم مخصوصا جوانان مومن و انقلابی و فعالین مساجد استان است.

۱. سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان به شدت نیازمند تنفسی تازه و روحیه‌ای جوان و جهادی است. اکثر مساجد و هیئت‌های مذهبی شهر و استان از عدم تخصیص متوازن بودجه‌های فرهنگی و پرداختی‌های عجیب به برخی مساجد همسو و نورچشمی رنج برده و همچنین برایشان جای سوال است که چرا در سالهای اخیر با تغییر دولت‌ها، مجلس‌ها، اعضای خبرگان‌ها و حتی نمایندگان ولی فقیه، هیچگاه مدیریت سازمان تبلیغات در استان تغییر نکرده و با همان ساز و کار ۲۰ سال پیش اداره می شود؟!

۲. ریاست ستاد امر به معروف و نهی منکر استان گیلان که بر اساس مصوبات کشوری بر عهده امام جمعه مرکز استان می‌باشد، تقریبا سالی یک الی دو بار جلسه با اعضای حقیقی و حقوقی برگزار نموده است و از آنجایی که دبیر این ستاد یک فرد غیر بومی و شاغل در استان خوزستان می‌باشد، بدیهی است فرصت پیگیری امورات و دغدغه‌های فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را ندارد. لذا احساس می شود در ساختار این ستاد نیز بهتر است تجدید نظر صورت گیرد.

۳. همه ساله بودجه‌های قابل ملاحظه‌ای به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اختصاص داده می شود ولی با بررسی و تحقیقی ساده مشخص خواهد شد که اکثر کانون‌های مساجد از این کمک‌ها محروم مانده‌اند. علاوه بر این، خروجی مفید و موثری در ارائه و انجام برنامه‌های فرهنگی دیده نشده است. هرچند این نهاد زیر مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ولی هیچ مدیرکلی نتوانسته در سالهای اخیر مدیریت آن را تغییر دهد.

۴. جوانان دغدغه مند و واقعا سخت‌کوش مساجد شهر و استان از برخی ائمه جماعات و روحانیونی که نه تنها خسته و سالخورده بوده و بعضا مانع فعالیتهای موثر فرهنگی‌شان می شوند آزرده خاطر هستند، بلکه با بعضی از آنان بر سر ضدیتشان با اصول ابتدایی انقلاب و آرمانهای شهدا مشکل اساسی دارند. با توجه به اینکه این روحانیون تا به دیروز با پشتیبانی شدید “برخی افراد” منفعت طلب توانسته بودند آن مساجد را به نام خود زده و ملک شخصی شان بنامند، به نظر می رسد نیاز است یک خانه تکانی اساسی در مساجد صورت گرفته و اجازه جولان به عده‌ای خاص داده نشود.

در پایان لازم میدانم از اهتمام جدی حضرتعالی در حل مشکلات مردم و جوانان تشکر نموده و اعلام نمایم جوانان مومن و انقلابی استان از هیچ کوششی برای کمک به پیش‌برد اهداف نظام و پیشرفت استان دریغ ننموده و شبانه‌روز آماده خدمت رسانی به مردم شریف و مظلوم هستند.

سرباز کوچک ولایت
مجتبی امین
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مکافات عمل پنجشنبه , ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

نه تنها حرف دل مردم روردید بلکه بهترین مشاوره ا بعنوان یکه جوان تحصیلکرده و مسلط بر اوضاع استان را به آیت الله فلاحتی دادید
اعتقادم بر این هست اگر همین چند مورد انجام بگیرد شاهد اتفاقات خوب و موثر فرهنگی در استان خواهیم بود
امید است که ایسان که از حمایت غاطبه مردم انقلابی وفهیم رشتبرخوردار است این تغییرات را مسمول زمان ننماید و مانند مراد و مقتدایشان انقلابی عمل نمایند انشالله

رفتن به نوار ابزار