کد خبر : 9796
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1395- 02: 10

سالانه ۱۸۰۰ تن زباله در استان گیلان تولید می‌شود

سالانه ۱۸۰۰ تن زباله در استان گیلان تولید می‌شود

استاندار گیلان با بیان اینکه سالانه ۱۸۰۰ تن زباله در استان گیلان تولید می‌شود گفت: ۳۰۰ تن از این مقدار در حال حاضر بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش گیلانستان ، محمد علی نجفی ظهر امروز در مراسم درختکاری و احداث مجتمع کارگاهی و نیمه صنعتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پارک علم و فناوری سراوان اظهار داشت: اقدام دانشگاه علوم و پزشکی گیلان در هدف‌گذاری و برنامه ریزی جهت حفظ منابع محیط زیست در کنار آموزش و درمان، کاری ارزشمند است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دانش محور کردن مبحث حفاظت از محیط زیست حایز اهمیت است گفت: در هفته محیط زیست اقداماتی این چنینی از مدارس و دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها که در سراسر استان گیلان صورت گرفته است عملی نمادین و ارزشمند در حفظ مراتع و منابع محیط زیست است.

نجفی با بیان اینکه خوشحالیم که در بحث پایدار بودن علم و توسعه آن به این باور رسیده‌ایم که اگر فعالیت‌ها در راستای دانش محوری صورت گیرد توسعه، پایدار می‌ماند افزود: تفکیک زباله و بهره‌برداری از آن نخستین گام در حفظ محیط زیست است که در دنیا طی شده و هم اکنون در استان ما نیز در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ تن از ۱۸۰۰ تن زباله‌ای که در استان گیلان تولید می‌شود بهره‌برداری شده است افزود: هم اکنون کارکنان شهرداری و شورای شهر به باور دانش محور بودن جمع‌آوری زباله و بهره‌برداری از آن رسیده‌اند که در تمام دنیا زباله را سرمایه دانسته و دیگر زباله معضل نیست.

استاندار گیلان با اشاره به توجه به موضوعات مصرف گرایی و محاسبه مقدار زباله تولید شده در شهرها و روستاها که باید به آن پرداخته شود گفت: برنامه‌هایی در راستای جمع‌آوری زباله در شهرستان‌های تالش و لنگرود و توسعه جمع آوری آن در رشت در دست اجرا است تا جمع آوری زباله را به مرز  ۱۵۰۰ تن برسانیم.

نجفی اقدام اندیشه محور دانشگاه علوم پزشکی را عملی تعالی‌بخش و کمک به سلامت جامعه اعلام کرد و افزود: برخی، فعالیت‌ها و خدمات نظام و فرزندان این مملکت را که در راستای دولت شکل می‌گیرد به‌خاطر انتخابات نادیده می‌گیرند باید مانع از ضربه دیدن کشور از داخل باشیم و از اندیشه‌های نو استقبال کرده و به شکل‌گیری آن کمک کنیم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار