کد خبر : 31969
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آذر 1397- 38: 11

سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در گیلان تولید می‌شود

سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در گیلان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: سالانه ۲۷ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز در گیلان تولید می‌شود.

به گزارش گیلانستان حجت علی‌اکبرنژاد اظهار داشت:‌ در حال حاضر سالانه ۲۷ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز در گیلان تولید می‌شود بنابراین در همین راستا جهاد کشاورزی استان سیاست‌ها و راهبردهایی را جهت افزایش بهره‌وری و ارتقا‌ء دانش فنی این حوزه در پیش گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان به سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان اشاره کرد و بیان داشت:‌ سرانه مصرف گوشت قرمز در گیلان ۱۲.۵ کیلوگرم تخمین زده شده است که بر همین اساس میزان گوشت قرمز مورد نیاز استان گیلان حدود ۳۲ هزار تن برآورد می‌شود.

وی نیاز استان گیلان به گوشت قرمز و مهمان‌پذیر بودن آن را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ با توجه به ورود مسافران و گردشگران به گیلان نیاز مصرفی گوشت استان در ایام خاصی از سال افزایش پیدا می‌کند بنابراین سالانه مقادیری از این فرآورده جهت تأمین نیازها از سایر منابع به گیلان وارد می‌شود.

علی اکبرنژاد میزان واردات گوشت قرمز استان گیلان را برشمرد و تصریح کرد:‌ با توجه به موارد ذکر شده و مسافرخیز بودن گیلان نیاز وارداتی این استان در بحث گوشت قرمز حدود ۱۵ هزار تن برآورد می‌شود که از بخش‌های مختلف تأمین و به شبکه توزیع استان جهت مصرف بازار تزریق می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان به سیاست‌های این معاونت جهت تأمین گوشت قرمز مورد نیاز استان اشاره کرد و گفت:‌ فعال‌سازی و تکمیل ظرفیت واحدهای تعطیل و نیمه فعال صنعتی و واحدهای کوچک روستایی در دو بخش دام سبک و سنگین از جمله این تمهیدات محسوب می‌شوند.

وی برنامه‌های در دست اجرا جهاد کشاورزی گیلان در بخش تولید گوشت قرمز را برشمرد و ابراز داشت:‌ افزایش بهره‌وری با اجرای پروژه‌های اصلاح نژادی و استفاده از تکنیک‌های آن در دام‌های روستایی و صنعتی از جمله تمهیدات ویژه جهاد کشاورزی گیلان جهت افزایش تولید گوشت قرمز است.

علی اکبر‌نژاد با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی گیلان در راستای ارتقاء دانش فنی پرورش دهندگان دام نیز اقدامات مهمی انجام می‌دهد افزود:‌ ارتقاء دانش‌ فنی پرورش دهندگان دام به خصوص پرواربندان دام سبک و سنگین،‌ بهبود مدیریت و اعمال روش‌های تغدیه در دستور کار جهاد کشاورزی گیلان قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان پیگیری روش‌های فرآوری با استفاده از ضایعات کشاورزی در حوزه تغذیه دام را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ موفقیت تمامی روش‌ها و برنامه‌های فوق‌الذکر به تأمین مالی مورد نیاز در قالب پرداخت تسهیلات کم‌بهره و اعتبارات دولتی بستگی دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار