کد خبر : 56782
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399- 57: 18

سال‌های مبارزه؛ زندگینامه اولین شهید روحانی مبارز گیلان

سال‌های مبارزه؛ زندگینامه اولین شهید روحانی مبارز گیلان

کتاب «سال های مبارزه» نوشته “فریدون طیوری‌” توسط انتشارات بلور، چاپ و در اختیار علاقمندان و پژوهشگران قرار گرفته است. نویدشاهدگیلان بمناسبت سالروز شهادت شهید «مرتضی خدادادی» به معرفی این کتاب پرداخته است.

به گزارش گیلانستان، مجموعه حاضر تلاشی است پیرامون زندگی‌نامه و خاطرات شهید بزرگوار، مبارزی خستگی‌ناپذیر حجت‌الاسلام مرتضی خدادادی، اولین معلم، جهادگر و روحانی شهید بندر انزلی که در سال ۱۳۶۰ به دست منافقین کوردل به شهادت رسید و با نثار جان خود چهره نفاق منافقین را آشکارتر کرد. این اثر با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به رشته تحریر درآمده است. این کتاب توسط انتشارات «بلور» در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسیده است.
در بخشی از کتاب می خوانیم:
شهید «مرتضی خدادادی» دارای صفات عالی انسانی و اسلامی و اخلاقی نیکو و با همه اطرافیان برخوردی دوستانه داشت آنچنان که همه تحت تاثیر اخلاق نیکویی اسلامی وی قرار می گرفتند و مجذوب ایشان می شدند .با تحمیل جنگی نابرابر از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بخصوص حکومت بعث عراق، همیشه جوانان را تشویق و ترغیب به دفاع و حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل می‌نمود و می گفت بدانید این جنگ یک امتحان، بلکه موهبتی الهی است و خط امت حزب الله و ضد انقلاب و منافقین را مشخص می کند.
پس از آنکه منافقین دست به ترور شخصیت های کشور زدند، شهید خدادادی افشاگری وسیعی از چهره پلید منافقین را برای مردم روشن کرد و نیز تاکید داشت تا آخرین قطره خونی که در بدن داریم باید از حضرت امام پیروی و اطاعت کنیم و منافقین که به شخصیت و افکار عالی شهید خدا دادی پی برده بودند و دانستند که ماندن خدا دادی همانا و نابودی آنان در این شهر همان. لذا تصمیم به ترو ایشان می گیرند و زمانی که دو یار با وفای امام شهید رجائی و شهید باهنر توسط منافقین به شهادت می رسند و در راهپیمایی مردم سوگوار انزلی شهید خدادادی فریاد می زند که ای منافقین با این اعمال کثیف و ضد انسانی خود نمی توانید انقلاب را به زانو در آورید بلکه چهره واقعی خودتان را بر ملا می کنید و منافقین در تاریخ دهم شهریور ۱۳۶۰ با پرتاب نارنجک به منزل ایشان، مرتضی خدا دادی را به شهادت می رسانند و با این حرکت شوم منافقین، شهید بزرگوار مرتضی خدا دادی نیز راست قامت و جاودانه تاریخ اسلام و انقلاب گردید.
انتهای پیام/نوید شاهد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار