کد خبر : 18990
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1396- 26: 14

سال گذشته موضوع شهید فهمیده را از کتاب درسی حذف کردید، با رویش شهید حججی ها چه می کنید؟!

سال گذشته موضوع شهید فهمیده را از کتاب درسی حذف کردید، با رویش شهید حججی ها چه می کنید؟!

مسئول هیئت یادگاران جهاد و شهادت گیلان درواکنش به گنجانده نشدن درس«رهبر کوچک»درسال تحصیلی جدید علیرغم وعده مسئولان گفت: سال گذشته موضوع شهید فهمیده را از کتاب درسی حذف کردید، با رویش شهید حججی ها چه می کنید؟!

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی هیئت یادگاران جهاد و شهادت استان گیلان، محمد مرزکار در جمع عده ای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در واکنش به گنجانده نشدن درس«رهبر کوچک» در سال تحصیلی جدید علیرغم وعده مسئولان گفت : حذف درس « رهبرکوچک » از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم ،خبر ناگواری در سال تحصیلی گذشته بود که مایه تعجب واعتراض بسیاری ازمردم وصاحب‌نظران بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گردید که با وعده مسئولین مربوطه به گنجاندن مجدد آن درس در سال تحصیلی جدید ،انجامید ،که متاسفانه در سال جدید هم این وعده ها عملی نگردید!

مسئول هیئت یادگاران جهاد و شهادت استان گیلان با بیان اینکه :حسین فهمیده برای دفاع از این مرز و بوم،خانه ومدرسه را رها کرد و با رشادت تمام خود را زیر تانک دشمن انداخت و مانع پیشروی متجاوزان بعثی گردید افزود: هیچ گاه کسی فکرش را هم نمی کرد ، شهید ۱۳ ساله ای که از سوی حضرت امام (ره) « رهبرانقلاب» نام می گیرد روزی مورد بی مهری قرار بگیرد!

وی گفت : اگردرآن روز نوجوان سیزده ساله در انتخاب دو راه زندگی راحت بهمراه ذلت، ومرگ سرخ و شهادت، راه دوم را برگزید ، لیکن امروز رویشی درزمان رهـبری امام خامنه ای برخاست ، که به فرموده « معظم له » روزنه های اغواگر صوتی و تصویری نتوانستند او را در انتخاب مسیر سعادتش متزلزل کنند و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.

مسئول هیئت یادگاران جهادوشهادت گیلان افزود: حال ما سرمایه ای همچون شهید فهمیده و حجت اللهی نظیر شهید محسن حججی را داریم، و تقدیر هردو همچون سیدالشهداء(ع) قطعه قطعه شدن در راه خدا بود و اینک مائیم و فرهنگ سرخ شهادت ، همان فرهنگی که در کتب درسی فرزندانمان، امروز کمرنگ شده است ! همان فرهنگی که دردوران دبستان محسن حججی آن را در کتب مدرسه اش خواند و امروز طبق آن عمل نمود و برای ایران اسلامی درجهان عزت آفرید.

مرزکار افزود : آیا با حذف درس شهید فهمیده از کتابهای درسی فرزندانمان ،که بیانگر روحیه مجاهدت و شهادت طلبی نوجوانان ایرانی است ؛ باز در آینده ای دور، درخشش شهید حججی ها را شاهـد خواهیم بود ؟!

مسئول هیئت یادگاران جهادوشهادت استان گیلان در خاتمه افزود : لازم است جهت تامین خواسته ملت شهدپرور ایران ، وزیرمحترم جدیدآموزش وپرورش در این خصوص تجدید نظرنماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار