کد خبر : 52901
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399- 37: 14

حجت الاسلام مهدوی در نشست خبری:

ساماندهی دو هزار و ۵۹۸ مداح در گیلان/ هیئت‌های مذهبی با کمترین حمایت مالی، بیشترین تأثیرگذاری را در حوزه‌های مختلف دارند

ساماندهی دو هزار و ۵۹۸ مداح در گیلان/ هیئت‌های مذهبی با کمترین حمایت مالی، بیشترین تأثیرگذاری را در حوزه‌های مختلف دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ساماندهی دو هزار و ۵۹۸ مداح در این استان، گفت: در حاضر ۶۵ خانه عالم در گیلان فعال و ۱۴ خانه نیز در دست ساخت است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی صبح امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب از این سازمان، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب «سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌ها انقلاب اسلامی است که با تصمیم روشن بینانه و عمیق امام راحل با هدف تبلیغ و عرضه اندیشه تابناک اسلام محمدی (ص) به جامعه انقلابی و جوانان جویای حقیقت و معرفت شکل گرفت».

ضرورت حمایت مادی از سازمان تبلیغات در فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و دینی

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب رسالت و وظیفه سازمان تبلیغات را عرضه فکر، فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز با نوآوری در ادبیات و روش‌ها برشمرده‌اند، افزود: در گام جدید سازمان تبلیغات که مصادف شده با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و هدف گذاری آن برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است این سازمان وظیفه خود می‌داند که در حوزه تبیین، نشر و در عرضه فکر و فرهنگ معارف اسلامی گام بردارد.

مهدوی با اشاره به اینکه بسیاری از شبکه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها دینی همانند هیئت‌های مذهبی، مداحان، روحانیون و مبلغان، رسانه هنری زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند، گفت: این نهادها و سازمان‌ها در شکل گیری فضای اعتقادی و فکری، عاطفی جامعه نقش مؤثری دارند و بهره گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش بی بدیل و بی نظیری در ساماندهی تشکل‌های دینی برای فرهنگ سازی داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت دستگاه‌ها و مسئولان ارشد استان از این سازمان برای اجرای برنامه‌ها خود در بخش‌های هدایت و نظارت، بیان کرد: در صورت عدم حمایت از این تشکل‌ها نمی‌توانیم به دو وظیفه به درستی عمل کنیم. متأسفانه از این سازمان با این حجم از تأثیرگذاری فرهنگی، اجتماعی و معرفتی و تربیتی حمایت‌های لازم نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به بودجه اندک سازمان تبلیغات اسلامی در مقایسه با سایر دستگاه‌ها، افزود: این سازمان از کمترین بودجه در بین دستگاه‌های فرهنگی برخوردار است.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم به وظایف تعیین شده این سازمان از سوی رهبری عمل کرده و یا رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجم فکری، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان انقلاب داشته باشیم نیازمند حمایت ویژه از سوی مسئولان ارشد هستیم.

مهدوی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ روحانی مستقر در روستاهای گیلان و برگزاری کارگاه‌های بصیرت افزایی و جلسات توجیهی در حوزه‌های مختلف، افزود: این روحانیون با کمترین درآمد بیشترین خدمات اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و تبلیغی را ارائه می‌دهند.

بزرگنمایی بودجه سازمان تبلیغات ظلم در فضای مجازی به این سازمان فرهنگی است

وی با بیان اینکه در فضای رسانه‌ای ظلم بزرگی به اقشار مؤثر تبلیغی و فرهنگی و دستگاه‌هایی همانند سازمان تبلیغات شده و می‌شود، گفت: با بزرگنمایی ارقام بودجه مصوب در این سازمان جنگ روانی علیه عناصر مؤثر فرهنگی جامعه همانند مبلغان صورت گرفته اما واقعیت تاکنون به درستی تبیین نشده و متأسفانه همه این مجموعه‌ها و عناصر مؤثر در غربت شدید به فعالیت‌ها و مجاهدت‌های گسترده خود برای حفظ و حراست از امنیت روحی و روانی و بهداشت معنوی آحاد جامعه ادامه می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در این سال‌ها شاهد تخریب چهره این افراد و سازمان‌ها توسط شبکه‌های معاند و دنباله روهای داخلی آنها بوده‌ایم، اظهار کرد: دشمنان این کشور برای مسموم کردن فضای روحی، فکری، اخلاقی و روانی جوانان ایرانی چندین برابر بودجه این سازمان هزینه می‌کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: حاکمیت همانگونه که به سلامت جسم مردم فکر کرده و برای آن هزینه می‌کند باید به سلامت روح و روان مردم نیز توجه کرده و حمایت‌های مالی مناسبی در این زمینه انجام دهد.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه با وجود همه کمبودها و تنگناها تشکل‌های تحت پوشش سازمان تبلیغات با روحیه جهادی به اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: ۱۲۳ روحانی در روستاهای استان گیلان بالاترین خدمات فرهنگی، تبلیغی و فکری را ارائه می‌دهند و یا هیئت‌های مذهبی با کمترین حمایت مالی بیشترین تأثیرگذاری در حوزه فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، فکری، تربیتی و اقتصادی و بهداشتی دارند.

وی ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کرونا ۲۴۵ هیئت مذهبی در استان گیلان در حوزه اقتصادی و بهداشتی خدمات فراوانی ارائه کردند و هر هیئت با جمع ‏آوری‬ و جذب کمک‌های مردمی محل خود به تولید گان، ماسک، توزیع کمک‌های معیشتی برای محرومان جامعه پرداختند.

فعالیت قرآنی در بیش از ۲۳۰ مؤسسه و خانه قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ساماندهی دو هزار و ۵۹۸ مداح در سطح استان، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اقشار تأثیر گذار اعم از ائمه جماعت مساجد، روحانیون، مبلغ، مسئولان هیئت‌های مذهبی در تشریح بیانیه گام دوم انقلاب در قالب عملیات محرم و رمضان برای انسجام در فضای تبلیغی انجام شده است.

وی همچنین برگزاری سه نشست ستاد مهندسی فضای تبلیغی، سازماندهی اعزام مبلغان در استان، فعالیت‌های فرهنگی در سطح سه ساحل را از دیگر اقدامات این سازمان در طول یک سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از نقش‌های جدید سازمان تبلیغات در استان گیلان در راستای تمدن سازی نوین اسلامی تشکیل کاروان بین المللی «احباب الامهدی» برای اعزام مبلغان آشنا به زبان‌های خارجی در ایام اربعین بوده است.

مهدوی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اشاره و اظهار کرد: حمایت از تشکیل گروه سلامت «شهید املاکی» و اعزام به بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان و تدفین اموات یکی از فعالیت‌های این اداره کل در این ایام بوده است.

وی به جذب منابع مالی از برخی دستگاه‌های ملی برای کمک و حمایت از گروه‌های جهادی اشاره کرد و افزود: ۶۵ واحد خانه عالم در استان گیلان فعال بوده و ۱۴ خانه نیز در دست ساخت است همچنین هشت قطعه زمین نیز به ساخت این خانه‌ها در روستاهای گیلان اهدا شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های قرآنی ۳۶ مؤسسه و ۱۹۵ خانه قرآن شهری و روستایی فعال هستند، گفت: ۱۴۵ نفر از حافظان ۱۰،۲۰ و ۳۰ جز به بالای قرآن کریم مدرک تخصصی حفظ معادل فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس و دکتری دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۹ تیر ماه امسال نیز آزمون اعطای مدرک تخصصی ۱۶۰ نفر از حافظان قرآن در استان گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار