کد خبر : 58478
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399- 02: 18

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

ساماندهی ۵۰۰۰ عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت

ساماندهی ۵۰۰۰ عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ۵۰۰۰ عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت مربوط به دوره‌های متفاوت تاریخی، هخامنشی اشکانی، الیمایی، پارس، ساسانی، امویان، آل بویه سلجوقی و ایلخانان مغول دارای شناسنامه اموالی شدند.

به گزارش گیلانستان، مسعود حلاج‌پور در جمع خبرنگاران تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ۵۰۰۰ عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت مربوط به دوره‌های متفاوت تاریخی، هخامنشی اشکانی، الیمایی، پارس، ساسانی، امویان، آل بویه سلجوقی و ایلخانان مغول در طرح ساماندهی اشیا سال‌جاری دارای شناسنامه اموالی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: این اموال بعد از ثبت در فهرست اموال دارایی کشور، در برنامه سامانه «جام» نیز قرار گرفته و به صورت تخصصی عکاسی و در آرشیو موزه رشت نگهداری خواهند شد؛ در این طرح علاوه‌بر ساماندهی اطلاعاتی‌، بخشی سکه‌های مورد نظر از لحاظ کالبدی نیز ساماندهی شدند.

وی با اشاره اینکه این طرح در شش ماه کاری از اردیبهشت لغایت تا پایان مهر انجام شده است، گفت:  با ثبت این آثار به عنوان بخش مهمی از مجموعه ارزشمند موزه رشت زمینه انجام مطالعات و پروژه‌های علمی و تخصصی پژوهشگران در مقاطع علمی متفاوت از جمله تهیه مقالات، پایان‌نامه‌ها و چاپ کتب علمی امکان پذیر شده است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار