کد خبر : 32221
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 دی 1397- 18: 10

سامانه‌های هوشمند ۱۹۵ هزار تخلف در محورهای گیلان ثبت کردند

سامانه‌های هوشمند ۱۹۵ هزار تخلف در محورهای گیلان ثبت کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ در هشت ماهه ‌امسال،‌ ۱۹۵ هزار و ۴۵۵ تخلف سرعت توسط سامانه‌های هوشمند در محورهای گیلان به ثبت رسید.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت:‌ طبق گزارشات واصله،‌ سیستم‌های هوشمند ثبت سرعت در هشت ماهه نخست امسال ۱۹۵ هزار و ۴۵۵ تخلف را در محورهای مواصلاتی گیلان به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از افزایش چشمگیر ثبت تخلفات توسط دوربین‌های کنترل سرعت در این استان خبر داد و افزود: در سال گذشته بالغ بر ۷۸ هزار مورد تخلف توسط دوربین‌های کنترل سرعت به ثبت رسیده بود.

نازک‌کار استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته در حوزه ثبت تخلفات و کنترل سرعت در محورهای گیلان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: دقت بالا و عدم اعمال خطا در نحوه عملکرد از مزیت‌های توسعه سامانه‌ها و دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف است.

وی از نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های تردد شمار در محورهای استان گیلان سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ۴۲ عدد از این دستگاه‌ها در جاده‌های ورودی و خروجی استان نصب شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به آمارهایی که توسط دستگاه‌های تردد شمار ثبت شده‌اند اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲ میلیون خودرو به گیلان وارد شده و بیش از ۱۳ میلیون دستگاه نیز از آن خارج شده است.

نازک‌کار از افزایش دو درصدی تردد خودروها در محورهای استان گیلان در مقایسه با آمارهای مدت مشابه سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: در هشت ماهه امسال محورهای لاهیجان به آستانه،‌ آستانه به لاهیجان‌ و لاهیجان به لنگرود شاهد بیشترین ترددها بودند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۱ سامانه نظارت تصویری در محورهای استان گیلان نصب و مستقر شده‌اند اظهار داشت: سامانه‌های ترددشمار گیلان در ۸۴ محور رفت و برگشت گیلان مستقر هستند و آمارهای مربوط به تردد وسائط نقلیه را ثبت و ضبط می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، مهم‌ترین قابلیت‌های تجهیزات هوشمند ثبت سرعت را برشمرد و عنوان کرد:‌ ثبت و ضبط لحظه‌ای برداشت پلاک خودروها و‌ افزایش ایمنی تردد وسائط نقلیه در محورها از جمله این قابلیت‌های مهم هستند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار