کد خبر : 63082
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399- 43: 10

ساکنان اراضی نسقی شهر رشت پروانه ساختمانی دریافت می‌کنند

ساکنان اراضی نسقی شهر رشت پروانه ساختمانی دریافت می‌کنند

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به وجود هزار هکتار اراضی ناکارآمد در محدوده شهر رشت گفت: به‌دنبال دریافت پروانه ساختمانی برای اراضی نسقی هستیم.

به گزارش گیلانستان، احمد رمضانپور اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند هزینه شهر در همه ابعاد توسط مردم پرداخت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ابراز داشت: بر همین اساس مقرراتی همچون عوارض برای ساخت و سازها، نوسازی و موارد این چنینی وجود دارد.

وی افزود: خیلی از شهرداری‌ها برای کسب درآمد شرکت‌هایی را تشکیل دادند تا با استفاده از آن شرکت‌ها و‌ بهره‌مندی از سرمایه‌گذارها پروژه‌های شهری را سر و سامان دهند؛ در شهر رشت نیز این اقدامات انجام شده و از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده می‌شود.

رمضانپور گفت: با توجه به رشد شهر رشت شهرداری باید برای زیربناهایی چون خیابان‌ها، ایجاد معابر عمومی و موارد دیگر اقدامات لازم را انجام داده و در کنارش مدیریت‌های شهری مانند آب و فاضلاب، برق و گاز اقدامات زیربنایی خود را توسعه داده و تقویت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اساس این کار توزیع عادلانه خدمات برای مناطق برخوردار و کم برخوردار رشت است گفت: تاکنون تا حدی که توانستیم این عدالت براساس درآمدهای مناطقی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: یک سری از مناطق دارای اراضی فرسوده و نسقی هستند که مردم در آن‌جا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و در راستای توزیع عادلانه به‌دنبال این هستیم که در طی یک شیوه‌نامه برای اراضی نسقی پروانه ساختمانی دریافت کنیم.

رمضانپور خاطرنشان کرد: حدود هزار هکتار از اراضی ناکارآمد و بافت فرسوده در محدوده شهر رشت قرار دارد و خدمات‌دهی به این مناطق با امکانات در اختیار ممکن نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: به جهت رعایت عدالت سعی می‌کنیم پروژه‌های زیرساختی را برای کل شهر اعم از مناطق برخوردار و کم برخوردار در نظر بگیریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مناطق ۵ گانه رشت به‌ویژه مناطق ۴ و ۵ مناطقی است که هزینه‌های شهرداری در آنجا به مراتب بیشتر از درآمدها بوده و در تلاش هستیم که بتوانیم خدمات بیشتری را برای این مناطق ارائه دهیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار