کد خبر : 17929
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

سبد تحصیلی ۳۰۰ هزار تومانی به دانش‌آموزان مددجوی گیلانی اهدا می‌شود

سبد تحصیلی ۳۰۰ هزار تومانی به دانش‌آموزان مددجوی گیلانی اهدا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: امسال سبد تحصیلی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان به دانش آموزان مددجو در استان گیلان اهدا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، علیرضا محمدی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه در رشت اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش آن است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از استان‌های پرتراکم کشور بوده و جامعه مددجویی در آن تاثیرگذار است گفت: بیش از 80 هزار سالمند گیلانی که عمدتاً در روستاها مستقر هستند تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند و در بحث درمان و بهداشت و مسکن به آنان کمک می‌شود‌.

محمدی با بیان اینکه نزدیک به هزار سالمند گیلانی با کمک کمیته امداد استان گیلان در کنار خانواده نگهداری می‌شوند بیان داشت: کمک‌های کمیته امداد سبب انتقال ندادن والدین خانوارها به خانه‌های سالمندان و از بین نرفتن مهر و عطوفت در خانواده‌ها شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه هزار و500 خانوار دارای بیماری صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند عنوان داشت: 62 هزار زن سرپرست خانوار در استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

وی با اشاره به بالا بودن تعداد مددجویان در استان گیلان اعلام داشت: در مجموع 106 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند که با تلاش‌های صورت گرفته در راستای توانمندی خانواده‌ها، تعداد مددجویان گیلانی نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش یافته است.

محمدی امدادرسانی به مستضعفان را وظیفه تمام قوا خواند و خاطرنشان کرد: تنها کمیته امداد با بودجه و اختیارات خود نمی‌تواند تمام مددجویان کشور را تحت پوشش مناسب قرار دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه کمیته امداد با اندیشه دینی امام راحل در راستای خدمت بی‌منت به نیازمندان تاسیس شد بیان داشت: باید انتقادهای صورت گرفته از این سازمان با دانش از حوزه اختیارات این سازمان انجام شود.

وی مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان، تحصیل و وضع معیشتی مناسب را 5 نیاز اصلی خانواده های مددجو بیان کرد و اظهار داشت: امسال در راستای رفع نیاز مددجویان برنامه‌های زیادی در دست اجرا است.

محمدی با بیان اینکه امسال جشن عاطفه‌ها در 2 مرحله در استان گیلان برگزار می‌شود گفت: مرحله اول این جشن روز  23 شهریورماه آغاز می‌شود و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر استان گیلان در روز جمعه 24 شهریور نیز در مصلی‌های نماز جمعه استان دریافت می‌شود‌.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به پوشش 10 هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجو توسط کمیته امداد گیلان ابراز داشت: سال گذشته 499 میلیون تومان کمک غیرنقدی و 371 میلیون تومان کمک نقدی در جشن عاطفه‌ها جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه برای هر دانش آموز مددجو 300 هزار تومان سبد تحصیلی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: با دریافت کمک‌های لازم از مردم در مرحله اول جشن عاطفه‌ها دانش آموزان با چهره خندان و بدون سرخوردگی وارد مدارس می‌شوند.

محمدی با اشاره به برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در 19 مهرماه امسال در استان گیلان عنوان داشت: 300 هزار پاکت کمک های نقدی در بین دانش آموزان مدارس برای کمک به دوستان خود در سطح استان گیلان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با تاکید بر اینکه کمک دانش آموزان به دوستان خود فرهنگ نوع‌دوستی را در بین دانش آموزان ترویج می‌دهد خاطرنشان کرد: مبالغ دریافت شده در مدارس توسط مدیران مدارس به دانش آموزان نیازمند شناسایی شده داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نزدیک به 80 پایگاه در سطح استان گیلان برای دریافت کمک‌های نقدی مردم پیش بینی شده است اعلام داشت: امسال دریافت کمک‌های نقدی مردم به روش‌های الکترونیکی نیز صورت می‌گیرد.

محمدی اجرای برنامه‌های اردویی و آموزشی برای دانش آموزان مددجو را یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته امداد گیلان برای این دانش‌آموزان بیان کرد و اظهار داشت: امسال 12 هزار نفر دانش آموز مددجو به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 400 نفر دانش آموز مددجو که  افت تحصیلی داشتند و 40 نفر ترک تحصیلی شناسایی شدند گفت: در مشاوره‌های ارائه شده به خانواده‌ها تلاش شد تا دانش آموزان ترک تحصیل نکنند و نزدیک به 200 دانشجو و دانش آموز نخبه تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه صدقات جمع آوری شده در هر ماه نزدیک به 900 میلیون تومان است خاطرنشان کرد: این مبالغ در 5 سرفصل جهیزیه، وام، تحصیل، درمان و مسکن برای مددجویان گیلانی هزینه می‌شود.

محمدی با اشاره به تاسیس صندوق قرض الحسنه ولایت در سال گذشته ابراز داشت: در 5 ماهه سال 96 نزدیک 22 میلیارد تومان از طریق این صندوق به مددجویان گیلانی کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه 18 مرکز نیکوکاری به‌صورت مردمی در سطح استان گیلان اداره می‌شوند عنوان داشت: با شناسایی نیازمندان مناطق مختلف از طریق مراکز نیکوکاری به آنها کمک می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 2 برابر سال گذشته و نزدیک به 140 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در کمیته امداد استان گیلان وجود دارد بیان داشت: این اعتبارات به‌صورت وام به 6 هزار نفر مددجو پرداخت می‌شود.

محمدی با بیان اینکه 250 خودرو نیسان به جامعه مددجو در هفته‌های آینده اهدا می‌شود عنوان داشت: امسال تعداد هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان گیلان در قالب کاروان پیاده به کربلا اعزام می‌شوند‌./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار