کد خبر : 41686
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 شهریور 1398- 28: 17

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان؛

سبک زندگی اسلامی نجات دهنده جامعه بشری از فساد است

سبک زندگی اسلامی نجات دهنده جامعه بشری از فساد است

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی تنها راه نجات بشریت از بن‌بست فساد و انحطاط است گفت: با الگو قراردادن این سبک اسلامی می‌توان از بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه جلوگیری کرد.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام «مجتبی اشجری» به محور سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: مبانی دین اسلام، اصلی‌ترین شاخصه سبك زندگی اسلامی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی امام خمینی(ره) از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برقراری حیات طیبه و منش اسلامی در کشور بود، گفت:  پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی جانشین بر حق ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب سبک زندگی اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: ایشان فرمودند: «تلاش غرب در ترویج سبك زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به كشور و ملت ما زده است، مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد كه باز چشم امید در آن به شما جوان‌ها است».

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در این بیانیه به سبک زندگی اسلامی بر پایه قرآن و اهل بیت(ع) تاکید دارند، خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی تنها راه نجات بشریت از بن‌بست فساد و انحطاط است که با الگو قرار دادن این سبک می‌توان از بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه جلوگیری کرد.

 رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اذعان کرد: ترویج سبك زندگی غربی در ایران از دوره قاجار آغاز شد و در دوران حکومت رژیم پهلوی با شدت پیگیری شد که متاسفانه امروز پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد آسیب‌ها و صدمات فراوان اینگونه اقدامات خائنانه و ننگین شاهان فاسد گذشته در جامعه هستیم.

حجت الاسلام اشجری با تاکید بر اینکه مبانی دین اسلام اصلی‌ترین شاخصه سبك اسلامی است افزود: مولفه‌های زندگی خانواده‌ها و افراد جامعه اگر بر محور مبانی دین اسلام تنظیم شود همان سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبری است.

وی به پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه پرداخت و تصریح کرد: افکار خدامحور، گفتار صادقانه، رفتار عادلانه، سحرخیزی، کار و تلاش برای کسب روزی حلال، پایبندی به خانواده، صله رحم، دوری از اسراف، اهمیت دادن به حریم خصوصی به ویژه در معماری و ساخت بنا، آگاهی در برابر تبلیغات مسموم دشمنان به‌ویژه در شبکه‌های ماهواره‌ای، حفظ عفت و رعایت پوشش اسلامی، کنترل فضای مجازی و… چند نمونه عینی پیاده‌كردن سبك زندگی اسلامی در زندگی روزمره است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برای دوری از سبک‌های شکست خورده غربی، پیاده‌‌سازی سبک زندگی اسلامی الزامی است، گفت: دین مبین اسلام برای تحکیم خانواده اهمیت بسیاری قائل شده است در واقع انسان‌های مومن، پرهیزگار و موفق از متن یک خانواده سالم رشد خواهند کرد؛ برای رسیدن به جامعه‌ای پویا، پایدار و پیشرفته توجه به سبک زندگی اسلامی الزامی است.

حجت الاسلام اشجری به راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره و تصریح کرد: پژوهش و تحقیق در متون دینی و زندگی ائمه اطهار از سوی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای تعیین و تدوین تعاریف و اصول سبك زندگی اسلامی در مرحله نخست و تدوین آئین‌نامه‌ها و ایجاد مصوبات قانونی و الزام همه مسئولان نظام به دوری از اشرافی‌گری و تلاش برای پیاده‌سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در مراحل بعدی سبب خواهد شد تا این سبک متعالی از حد شعار و سخنرانی خارج شده و در تمام سطوح جامعه گسترش یابد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار