کد خبر : 36310
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

امام جمعه رشت تاکید کرد:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در آینده نزدیک احیا می شود/ شورای فرهنگ عمومی گیلان باید برای جلوگیری از بی بندوباری های ورود کند/ در همین رشت و گیلان دختران را به اماکن ابتذال می برند

ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در آینده نزدیک احیا می شود/ شورای فرهنگ عمومی گیلان باید برای جلوگیری از بی بندوباری های ورود کند/ در همین رشت و گیلان دختران را به اماکن ابتذال می برند

نماینده ولی فقیه در گیلان بر داشتن روحیه انقلابی توسط معلمان تاکید کرد و گفت: معلمان روحیه انقلابی را به دانش آموزان انتقال دهند زیرا انقلابی بودن شرط نجات جامعه ایرانی است.

به گزارش گیلاستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری طبق تقویم، آغاز ماه مبارک و عزیز رمضان است البته این مساله باید از طریق مقام معظم رهبری اعلام شود.
وی، ماه رمضان را آغازی دوباره برای زندگی معنوی انسان عنوان کرد و افزود: ماه رمضان بهترین زمان برای بسترسازی فرهنگ اصیل اسلامی محسوب می شود و یکی از آنها افطاردهی است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه روزه تکلیف و روزه دادن مستحب است، تصریح کرد: افطاردهی ها نباید با تجمل و چشم همچشمی همراه باشد بلکه هدف از افطاردهی کسب رضای الهی است.
آیت الله فلاحتی، رمضان را ماه بهار قرآن دانست و بیان کرد: در ماه مبارک رمضان قرآن زیاد تلاوت کنید.
وی با تبریک روز جمعیت هلال احمر مصادف با ۱۸ اردیبهشت ماه، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در سیل اخیر شمال و جنوب کشور تلاش های سودمندی انجام داده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تبریک روز معلم، گفت: روز معلم، زمانی برای ادای دین به این قشر زحمتکس جامعه است و خود را مدیون مهر زنان و مردان معلم می دانیم.
آیت الله فلاحتی به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان اشاره کرد و یادآور شد: خداوند از کسانی که روحیه انقلابی را تضعیف می کنند، نمی گذرد.
وی با تاکید بر داشتن روحیه انقلابی توسط معلمان، اظهار کرد: معلمان روحیه انقلابی را به دانش آموزان انتقال دهند زیرا انقلابی بودن شرط نجات جامعه ایرانی است.
امام جمعه رشت در ادامه با اعلام حمایت مردم گیلان از اقدام انقلابی دستگاه قضا، بیان کرد: دستگاه قضایی گیلان با زرسالاران و کسانی که در صدد زندگی کلاش مآبانه هستند برخورد کند و از دستگاه قضا می خواهیم در تمام عرصه ها به صورت انقلابی و قاطعانه به درد مردم برسد.
آیت الله فلاحتی به امضای سند ۲۰۳۰ به دور از چشم مقام معظم رهبری و مردم انقلابی ایران در جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ غربی ها انتظار دارند معلمان متعهد ما برای آنها سرباز تربیت کنند تا دانش آموزان ما سرباز وحشی هایی شوند که آدمکش هستند، و از این جریان ابراز نگرانی کردند.
وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر بررسی راهکارهای مقابله با فضای مجازی، تصریح کرد: به رئیس جمهور محترم عرض می کنم چرا اینقدر دیر اقدام کردید زیرا اکنون فضای مجازی به فضای حقیقی رسیده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، بسیاری از ویرانگری هایی که در امور هنجارشکنی کشور را ناشی از فضای مجازی عنوان کرد و گفت: بخش ویرانگری فضای مجازی بیش از نقاط قوت آن در جامعه است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فضای مجازی لجام گسیخته شده است، خاطرنشان کرد: بخش اعظم فضای مجازی متلاشی کردن اندیشه ها برای ترویج فرهنگ ابتذال است.
وی به فعال نبودن ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در آینده نزدیک ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان احیا می شود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در رشت و گیلان دختران را به اماکن ابتذال می برند و باید فکری در این رابطه کرد، افزود: شورای فرهنگ عمومی گیلان در عرصه بی و بندوباری و خانواده ورود کند تا شاهد ویرانگری در جامعه نباشیم.
آیت الله فلاحتی همچنین به یاغی شدن اروپایی ها پس از برجام اشاره کرد و گفت: همه امور خود را به برجام گره زدیم، اکنون تاوان آن را پس می دهیم و اگر مقام معظم رهبری نبود مشخص نبود اکنون چه روزگاری شومی با غربی ها داشتیم.
وی با بیان اینکه دولتمردان یک بنزین را نمی توانند کنترل کنند، اظهار کرد: صف طولانی در پمپ بنزین ها خردمندانه و عاقلانه نیست.
نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: کسانی متولی اجرایی برخی از دستگاه ها و وزارتخانه هستند و ادعای اداره جامعه را دارند اما حتی یک فروشگاه را نمی توانند اداره کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در شایعه افزایش نرخ سوخت با دو گروه فرصت طلب و موج سوار مواجه بودیم، بیان کرد: به آنها که به دنبال آشفته کردن جامعه هستند توصیه می کنم به فکر جامعه اسلامی باشند ضمن اینکه متولیان امر که در کنار نفت هستند و سروکله شان بوی نفت می دهد باید این امر را ساماندهی کنند.
وی به رفتار آمریکا با سران برخی از کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: برای همه مشخص شده آمریکایی ها دزدان سر گردنه اند و به تعبیر خودشان گاودوش هستند اما این افراد گاومنش بر گرده کشورهای اسلامی هیمنه دارند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا به مردم خود و قاره آمریکا رحم نمی کند، تصریح کرد: آمریکا تحمل وجود کشور مستقل آمریکا در آمریکای لاتین را ندارد و به دنبال براندازی رئیس جمهور قانونی این کشور است.
آیت الله فلاحتی به ویژگی های تربیت از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: قوانین تربیتی که در قرآن و سنت پیامبر(ص) بیان شده از جامعیت ویژه در نوع تربیت انسان برخوردار است.
وی با اشاره به جامع بودن قوانین تربیت اسلامی، خاطرنشان کرد: قوانین تربیت اسلامی به تمام ابعاد روحی و جسمی انسان توجه کرده ضمن اینکه در اسلام به عقل توجه ویژه ای شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار