کد خبر : 72857
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

رئیس دانشگاه آزاد گیلان:

ستاد “تعامل دانشجو با خانواده” در دانشگاه آزاد گیلان آغاز به‌کار کرد

ستاد “تعامل دانشجو با خانواده” در دانشگاه آزاد گیلان آغاز به‌کار کرد

رئیس دانشگاه آزاد گیلان گفت: ستاد تعامل دانشجو با خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان راه‌اندازی شد‌.

به گزارش گیلانستان، محمد دوستار ظهر امروز در نشست با مسئول بسیج رسانه گیلان با اشاره به همکاری متقابل بسیج رسانه با دانشگاه آزاد اظهار داشت: رسانه‌ها در عصر حاضر جهت‌دهنده نگرش مردم هستند و می‌توانند در موضوعات مختلف مسیر را مشخص کرده و پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت باشند.

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان مدیریت رسانه‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: اگر رسانه‌ها بتوانند منشور اخلاقی رسانه از جمله مستقل بودن و انتقال مسائل و مشکلات بدون هیچ‌گونه جهت‌گیری خاصی انجام دهند قطعاً بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی افزود: سازمان بسیج رسانه استان به‌عنوان یکی از سازمان‌های موفق در این عرصه توانست، وحدت رویه بین همه رسانه‌ها ایجاد کند و در ایام کرونا هم که ارتباطات و تعاملات فیزیکی مردم به حداقل رسیده بود، مردم به شبکه مجازی روی آوردند و در این مسیر داشتن سواد رسانه‌ای بسیار کمک‌کننده است‌.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان مولود انقلاب در کنار بسیج رسانه است و می‌توانیم به افزایش افزایش سواد رسانه‌ای جامعه کمک کنیم گفت: این دانشگاه حدود ۳۳ هزار دانشجو دارد و دارای ۴ هزار دانش‌آموز است.

دوستار از راه‌اندازی ستاد تعامل دانشجو با خانواده برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در جهت افزایش ارتباط بین دانشگاه و خانواده خبر داد و بیان داشت: افزایش تعاملات با خانواده‌ها بسیار موثر خواهد بود و این اعتماد مورد توجه و استقبال خانواده‌ها هم قرار می‌گیرد.

وی به راه‌اندازی خبرگزاری دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اشاره و بیان کرد: امسال ۷۱۲ دانشجوی خارجی پذیرش کردیم و جلسات مشترکی هم با نیروی انتظامی برگزار کردیم و هدف ما انتقال مباحث فرهنگی است و معتقدیم که از این فرصت به دست آمده باید استفاده کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات رسانه‌ها اظهار داشت: متاسفانه برخی مدیران استانی رسانه‌ها را نمی‌شناسند و آنها را درک نمی‌کنند و این سبب می‌شود که مردم به رسانه‌های خارجی و معاند گرایش پیدا کنند.

سرهنگ مهدی پارسا با بیان اینکه در انتقال آموزه‌های جمهوری اسلامی به سایر کشورها دچار مشکل هستیم، افزود: رسانه‌های مرجع و خبرگزاری‌های ما در استان می‌بایست احیا و تقویت شوند تا بتوانند اعتماد مردم را جذب و به سمت رسانه‌های داخلی سوق دهند.

وی با اشاره به دانشجویان خارجی و افغانستانی که جذب دانشگاه آزاد گیلان شده‌اند، افزود: باید بتوانیم با حضور این دانشجویان، نشست‌های رسانه‌ای برگزار کنیم و از این فرصت برای انتقال فرهنگ جمهوری اسلامی و آموزه‌های سیاسی و دینی به سایر کشورها استفاده کنیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه در حوزه سواد رسانه‌ در کنار دانشگاه آزاد اسلامی هستیم خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در جهت ارتقاء فرهنگ جامعه و انتقال این فرهنگ به سایر کشورها از فرصت‌ها و ظرفیت‌های به وجود آمده استفاده کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار