کد خبر : 16321
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396- 10: 18

سخنان هنجارشکنانه آقای مدیرکل و سکوت اصلاح طلبان و همچنین نهادهای انقلابی!/ اعتراض برخی از اصولگرایان/ آیا مدعی العموم از مدیرکل ورزش و جوانان توضیح خواهد خواست؟!

سخنان هنجارشکنانه آقای مدیرکل و سکوت اصلاح طلبان و همچنین نهادهای انقلابی!/ اعتراض برخی از اصولگرایان/ آیا مدعی العموم از مدیرکل ورزش و جوانان توضیح خواهد خواست؟!

آن چه که افکار عمومی انتظار دارد این است که نهادهای مسئول استان مواضع خود را نسبت به مواضع هنجارشکنانه مدیرکل ورزش و جوانان واکنش ، اعلام کنند.

سرویس سیاسی گیلانستان/ اشاره: با گذشت بیش ازیک ماه از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ناگاه یک فایل صوتی منتسب به مدیرکل ورزش و جوانان در فضای مجازی پخش شد که ایشان در یک میتینگ انتخاباتی مدعی شده بود که اگر رقیب آقای روحانی در انتخابات پیروز شود کشور را سوریه می کنند و در خیابان بین زن و مرد دیوار می کشند و اتهامات دیگری که در بخش های آینده این گزارش به آن اشاره خواهد شد . با انتشار این فایل صوتی اولین کسی که نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی رشت بود که طی یادداشتی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان نوشت :

“… در این جلسه انتخاباتی آقای مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان سخنان قابل تاملی را مطرح کرده است که باید در باره این اظهارات به افکار عمومی پاسخ دهد […] اما موضوع مورد نظرم به آن بخش از صحبت های ایشان بر می گردد که می گوید : اگر فلانی بیاید کشور را سوريه می کنند و در خیابان بین زن و مرد ديوار مي كشند … . آقای رهنما برای این که اينكه به موضوع سخنرانی اش عینیت ببخشد به ممانعت از خروجش به خار ج کشور در سال ۶۹ اشاره می کند . در حالی که بحث انتخابات ریاست جمهوری و موضوع سال ۶۹ ایشان متفاوت هستند . اقای رهنما چرا صادقانه نمی گوید که علت ممنوعیت خروج ایشان در سال ۶۹ نه سیاسی بوده و نه اقتصادی بلکه امنیتی بوده است . آیا ایشان که از مواهب جمهوری اسلامی برای رسیدن به پست مدیرکلی بهره مند شده اند باید این گونه شاکر باشند و نظام را زیر سوال ببرند ؟ کدام نظام سیاسی به مخالف امنیتی خود اعتماد می کند ؟ و حال که نظام با وساطت بسیاری از بزرگان ، فرصت خدمت را برای ایشان فراهم کرده این گونه سپاسگزاری می کند ؟ من امیدوارم که وزارت ورزش و جوانان ، نمایندگان محترم مجلس ، دستگاه های نظارتی در این خصوص به وظیفه خود عمل کنند و آقای رهنما هم به عنوان یک مدیر دولتی نسبت به آن چه که در جامعه منتشر شده است، توضیحات خود را اعلام نماید .

پس از یادداشت اعتراضی حاج محمود باقری خطیبانی ، خبرگزاری فارس از رشت طی یادداشتی با عنوان ” خوش‌رقصی آقای مدیر با چنگ‌اندازی به صورت نظام برای بقا” به اظهارات رهنما مدیرکل ورزش و جوانان واکنش نشان داد و نوشت : می‌توان از عملکرد ضعیف برخی مدیران به‌عنوان سرپوشی برای کم‌کاری‌های حوزه خدمتی خود یادکرد تا با بیان هجویات خودساخته و عنایت به بذل‌توجه خوش‌رقصی آن‌ها توسط دولت، برای چند سال دیگر تکیه ‌بر صندلی قدرت خیالی خود بزنند.

خبرگزاری فارس آن گاه بخشی از اظهارات سخیف و هنجار شکنانه مدیرکل ورزش و جوانان را منتشر کرد که وی گفته بود : «اصولگرایان در این ۳۶ سال تنها ما را نصیحت کردند و یکی هم مثل من تا حالا از تشییع چیزی یاد نگرفته است؛ به پیغمبر خدا اصولگرایان دستشان برسد، ایران رو مثل سوریه و مصر، عرب می‌کنند؛ اصولگرایان همان‌هایی هستند که تحمل نقد ندارند و زبان مردم را می‌دوختند؛ به پیغمبر خدا، این اصولگرایان ورزش را بر شما حرام خواهند کرد؛ به پیغمبر خدا اصولگرایان دستشان برسد خیابان‌ها را مردانه و زنانه می‌کنند؛ من ترسی از مراجع امنیتی ندارم؛ چقدر تحمل؟ چقدر سکوت؟ تا کی تحمل؟ همش دنبال بگیروببند و حکم صادر کردن هستند؛ اصولگرایان همان چهاردرصدی هایی هستند که بچه‌هایشان با پول ما در بهترین دانشگاه‌های دنیا درس می‌خوانند»

فارس در ادامه این یادداشت آورده است :
“جدای از دیدارهای فرمایشی برخی از این مدیران با خانواده‌های معزز شهدا، می‌توان از خانه‌تکانی، عزل و نصب‌های مدیران و رؤسای زیردست تحت امر خود برای تزریق ثروت و ثبات جایگاه، به‌عنوان راهی از جنس فرار روبه‌جلوی مدیران خوش‌رقص یاد کرد. مدیرانی که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف حتی خواب معاونت در ادارات کل را نمی‌دیدند با چنگ زدن به ریسمان پرطمطراق و خودساخته تعاریف حزبی، حال به دنبال تمدید پست مدیریتی با تکیه‌بر موارد قید شده هستند”.

پس از یادداشتی که خبرگزاری فارس منتشر کرد محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت با یادداشت دیگری تحت عنوان : چرا مسئولان، نمایندگان مجلس و مراجع قضایی نسبت به سخنان ساختار شکنانه آقای مدیرکل اعتراضی نداشته اند؟ به سکوت اصولگرایان و روحانیت و مسئولان استان اعتراض کرد . وی در این یادداشت ، نوشت :
“به رغم انتشار نوار صوتی سخنرانی ایشان ، به جز خبرگزاری فارس و چند سایت دیگر، از سوی اصولگرایان ، اصلاح طلبان، روحانیت ، سپاه پاسداران ، نمایندگان مردم و مراجع قضایی امنیتی واکنشی دیده نشده است . این بی تفاوتی نسبت به سخنان یکی از مدیران نظام است که نه برای انقلاب زحمتی کشیده و نه آدم معتبر و متعهدی است و بلکه با رانت و رابطه و حتی بی تفاوتی و یا همراهی ما مسئولیت یک بخش مهمی از دستگاه اجرایی را بدست اورده و این گونه بر چهره انقلاب تیغ می کشد، واقعا ناراحت کننده است” .از نظر من اصولگرایان و اصلاح طلبان اگر چه در سیاست ورزی و نوع نگاهی که به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارند باهم تفاوت دارند اما در دفاع از دین و انقلاب اسلامی و میراث امام (ره) ، فرق چندانی ندارند ولی من این روزها با این سوال مواجهم که چرا نسبت به این همه اهانتی که مدیرکل نه فقط به اصولگرایان بلکه به جریان مدافع انقلاب و امام کرد، سکوت کرده اند؟ آیا وقتی مدیرکل منصوب دولت در یک اجتماعی از ورزشکاران می گوید من ترسی از مراجع امنیتی ندارم چرا مراجع امنیتی سکوت کرده اند ؟ چرا سپاه و نهاده های انقلابی که باید پاسدار حرمت قانون و ارزش های دینی و انقلابی باشد نسبت به مواضع ایشان، موضع گیری نکرده است ؟ چرا جریان مذهبی استان در چارچوب قانون ، نسبت به سخنان ساختار شکنانه مدیرکل اعتراضی نداشته اند؟ چرا نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی سکوت پیشه کرده اند ؟ آیا اگر همین سخنان در یکی از رسانه ها مطرح می شد مدعی العموم ، با کوت از آن عبور می کرد ؟

با تشدید فشار رسانه ای و اجتماعی، مسعود رهنما ناگزیر شد متن تکذیبیه‌ای را منتشر نماید که وی در آن مدعی شدکه فایل صوتی سخنان تند و توهین‌آمیز وی در زمان اتخابات ریاست جمهوری که در روزهای اخیر در فضای مجازی پخش شده، ناقص و توهین وی به علمای شیعه و اصولگرایان کذب محض است.

رهنما در این متن مدعی شده است: «در دوران انتخابات ریاست جمهوری با تمام توان و با رعایت قانون از محبوبیت خود در جامعه ورزش برای جریان اعتدال، اصلاحات و دکتر روحانی استفاده کردم و اصلا پشیمان نیستم و به آن افتخار می کنم.»
وی در متن تکذیبیه خود مدعی شده که بسیاری از دوستان نزدیکش از اصولگرایان هستند و توصیه می‌کند که «اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و همه نیروهای انقلابی فرزندان این نظام اسلامی هستند، پس حال که انتخابات به پایان رسیده بیاییم همه با هم برای عمران، رشد و توسعه بیش از پیش کشورمان تلاش کنیم.»

اما تکذیبیه رهنما مشکل وی را حل نکرد و پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان در گزارشی نوشت:

“فایل صوتی که اخیرا در فضای مجازی پخش شده و سبب نگرانی رهنما را فراهم آورده است و وی را مجبور کرده تا تکذیبیه صادر کند، بار دیگر دست وی را رو کرده است. این فایل صوتی که حاوی سخنان وی در جمع ورزشکاران ستاد روحانی بوده سر و صدای زیادی به پا کرده است. رهنما در این فایل صوتی سعی دارد ورزشکاران را مجاب به رای‌دادن به روحانی کند و در این راه از هیچ کوششی حتی بدگویی و ایجاد رقیب‌ هراسی فرو گذار نمی‌کند. وی صراحتا قسم پیغمبر می‌خورد که اگر رقبای روحانی به قدرت برسند خیابان‌ها را یک‌طرفه خواهند کرد. رهنما حتی پا را فراتر نهاده و خطاب به ورزشکاران استان می گوید آنها یعنی رقبای روحانی ورزش را هم برای شما حرام می‌کنند. رهنما در این فایل صراحتا هشدار می‌دهد که اگر رقبای روحانی رای بیاورند، ایران را همچون سوریه و مصر عرب خواهند کرد!”

گیلانستان در ادامه گزارش خود آورد:

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که در گذشته بارها از سیاست‌زدگی ورزش گله کرده بود و حال مشخص نیست که چه اتفاق ویژه‌ای رخ داده یا کدام منفعت سرنوشت مسعود رهنما را با سیاست گره زده است که اینگونه سیاسی شده و خود، همکاران و ورزشکاران گیلان را غرق این باتلاق کرده است. وی کار را به جایی رسانده که هیات‌های ورزش استان را مکان تاخت و تاز سیاسیون به‌ویژه اصلاح‌طلبان تندرو ساخته است.
انتشار و پخش این فایل صوتی ابعاد جدیدی از شخصیت سیاسی و تندروی مسعود رهنما را رو کرده و وی را مجبور ساخته که تکذیبیه منتشر کند. حال مسعود رهنما مجبور است علاوه بر عملکرد ضعیف مدیریتی خود، در مورد مواضع تند سیاسی‌اش نیز پاسخگو باشد.

حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان در واکنش به سخنان و فایل صوتی منتشر شده از مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان طی یادداشت کوتاهی با عنوان “مدیر کل ورزش گیلان و سخنان حزب بادی” نوشت:

“آقای مربی مگر اتفاقی افتاده؟ یا خبری شنیدی که ممکن است حذف شوی؟ مدیران هواشناس برای ماندگاری و یا افرادی برای مدیر شدن معمولا از این نوع حرفها میزنند.نکند این حرفها یا بهتر بگویم اراجیف را برای خوش آمدن مدیر ارشد استان و یا وزیر ورزش بیان کردی تا ثابت کنی به دولت فعلی وفادار هستی؟یکبار دیگر نوار سخنانت را گوش بده، برخی از آنها نیاز به توبه دارد، برخی قابل پیگری در دستگاه های امنیتی است، برخی موارد آن تهمت به نظام و بخشی از حرفها هم همانهایی است که ضد انقلاب در شبکه های بیگانه بیان میکند،واقعآ تو یک مدیر سیاسی و یا مدیر جمهوری اسلامی هستی؟ اگر افرادی پیدا شدند عکس و خبر حضور شما را در جلسات مشایی در دولت قبل را افشاء کردند، باز هم این چنین سخنانی به زبان جاری میکنی؟ نه برادر من، من از روی دلسوزی این مطالب را نوشتم.شما یک مربی خبره هستی، هرکس در هر دوره ای شما را مدیر کرد، خطا کرده، شما با این حرفها مایلی مدیر بمانی، معلوم نیست چه اتفاقی می افتد.اگر وقت کردی از مردم و نظام و جریان اصولگرا به خاطر این حرفها و از جریان اصلاح طلب به خاطر این همگرایی دروغین، معذرت بخواه و بیش از این خودت رو خراب نکن”.

و آخرین واکنش به اظهارات سخیف مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان ، شخصی به نام کامبیز عسکری در گیلانستان است که با تیتر : چه می دانی ماده ۸۸ چیست؟/ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان پاسخ دهد به حوزه عملکرد مالی رهنما در ورزش و جوانان پرداخته است . وی در این یادداشت و از موضع حق شهروندی گفته است که نسبت به عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان به ویژه حوزه عملکردی ماده ۸۸ ابهاماتی دارد و از رهنما می خواهد که برای اطلاع افکار عمومی و زدودن شبهات به این ابهامات پاسخ روشن و شفاف ارایه کند .
” کلیه اماکن ورزشی استان گیلان تحت ضابطه ماده ۸۸ واگذار می گردد و وجوه اجاره این اماکن باید به حساب خزانه واریز شود و این وجوه مجددا از سوی خزانه به حساب ادارات ورزش و جوانان واریز می گردد اما حرف و حدیث های فراوانی مبنی بر مهندسی وجوه واریزی از سوی خزانه توسط شخص آقای رهنما در بین هیئت های ورزشی و به طور کلی جامعه ورزشی استان مطرح است که لازم است اقای رهنما به این ابهامات پاسخ دهد و دستگاه های نظارتی به نحوه چرخش این وجوه در درون سیستم شبکه ورزش استان در حدود ۴ سال گذشته بررسی لازم را انجام دهند”.
عسکری در ادامه این یادداشت سوالاتی را از مسعود رهنما پرسیده و خواستار پاسخگویی شده است :
سوال ۱ / آیا کلیه وجوه قراردادهای موضوع ماده ۸۸ در شهرستان ها که به حساب خزانه واریز می شود و توسط خزانه مجددا عودت می گردد تا عینا به ادارات شهرستان ها پرداخت شود ، از سوی اداره کل پرداخت شده است ؟ مدارک و شواهدی وجود دارد که برخی از مدیران ادارات می گویند این وجوه بدون اطلاع آنان به حساب برخی از هئیت های ورزشی واریز و برداشت شده است؟.

سوال ۲ / به چه علتی گردش مالی اداره کل در برخی از هیئت ها همسو با جناب عالی نظیر ه.ک، ه .ه شهرستان صومعه سرا ، ه. اس شهرستان رشت ، ه. پ ان و ه. ش انجام می شود ؟ این اقدام شما که به نوعی دور زدن قانون تلقی می شود با چه هدفی صورت می گیرد؟

سوال ۳ / مصارف وجوهی که در هیئت های همسوی جناب عالی جا به جا می شوند ، در چه حوزه هایی است؟ آیا مجوز قانونی برای این کار داشته اید و یا دارید؟

سوال ۴ / آیا دیوان محاسبات ، سازمان بازرسی ، حراست محیطی در جریان این نوع عملکرد شما هستند؟ چه نظارتی بر مصارف این وجوه اعمال شده است؟ مثلا شما به یک هیئتی ۱۳ میلیون داده اید و ۱۱ میلیون آن را مجددا گرفته اید؟ و …

سوال ۵ / مدیر کل ورزش و جوانان اسبق استان علی الظاهر به خاطر همین اموری که شما به راحتی انجام می دهید بازداشت و زندانی و محکوم شد اما جامعه ورزشی با این سوال مواج است که فرق شما با ایشان در ارتکاب چنین اعمالی در چیست ؟ نکند آن چه در سخنرانی انتخاباتی اخیر گفته اید که از مراجع امنیتی نمی ترسید ، پشت تان به جاهای محکمی قرص است که آشکارا نعره می کشید و …
منتظر پاسخ رهنما مدیرکل ورزش و جوانان هستم و ایضا از نهادهای نظارتی درخواست دارم به ابهامات موجود در عملکرد مالی اداره کل ورزش و جوانان و شخص اقای رهنما ، رسیدگی نمایند .

به نظر می رسد که اعتراض به اظهارات مسعود رهنما همچنان ادامه داشته باشد اما آن چه که افکار عمومی انتظار دارد این است که نهادهای مسئول استان مواضع خود را نسبت به مواضع هنجارشکنانه مدیرکل ورزش و جوانان واکنش ، اعلام کنند . اگر این گونه مواضع و اظهارات از سوی مدیران دولتی علیه نظام و باورهای انقلابی و دینی و حتی ارزش هایی که دولت محترم به آن معتقد است ، باب شود نمی توان انتظار داشت که دیگران سکوت کنند و چیزی نگویند . بهتر است دولت محترم به ویژه وزارت ورزش و جوانان تکلیف خود را با مواضع مدیرکل ورزش و جوانان مشخص نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار