کد خبر : 16817
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1396- 57: 11

سخنی با امام جمعه موقت لاهیجان/ آیا جایگاه نماز جمعه شایسته اینگونه تسویه حساب هاست؟!

سخنی با امام جمعه موقت لاهیجان/ آیا جایگاه نماز جمعه شایسته اینگونه تسویه حساب هاست؟!

برای مردم شهرلاهیجان جای سوال است که چرا علی رغم انتشار خبر انتصاب حجت الاسلام سلیمانی برای امامت جمعه شهر لاهیجان به یکباره سر از شهر همجوار یعنی لنگرود در آورده !! عامل این تاخیر و جابجایی چه چیزی یا چه کسانی بوده اند؟

به گزارش گیلانستان به نقل از احرارگیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته۹۶/۵/۲۰شهرلاهیجان که توسط حجت الاسلام هادی شکری امام جمعه موقت  برگزار شد نکات قابل توجهی مطرح شد که بنظرمی رسد در انتقاد یا پاسخگویی به سخنان هفته گذشته ۹۶/۵/۱۳حجت الاسلام والمسلمین رهنورد دیگر خطیب موقت جمعه آن شهر بوده است.

دراینکه چه عاملی سبب انتصاب جناب شکری به امامت موقت جمعه شهر لاهیجان بوده است  بحثی نیست زیرا همه میدانند که ایشان با اصالت مازنی و مسئولیت عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان گیلان توسط حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاکی در این جایگاه رفیع قرار گرفته اند.

متداول در انتصاب ائمه موقت جمعه شهرها بومی بودن است اگرچه گاهی خلاف آن نیز مشاهده میشود وشهر لاهیجان نیز در این مورداینگونه بوده است.

حسب انتشار سخنان حجت الاسلام شکری در خبرگزاری فارس؛ بیان داشته اند(که مردم از تنش بدشان می آید)واین سخن در جای خود صحیح ومنطقی است.لکن به نظر میرسد انچه از مجموع سخنان وی در این خطبه برداشت میشود دامن زدن بیشتر به تنش می باشد.

سخنان ایشان حسب تبادر اذهان بسیاری از نمازگزاران ؛ شائبه تنش و درگیری بین دو خطیب موقت جمعه یک شهر بوده است. آیا نمیشد پاسخ دادن  یا انتقاد به سخنان خطیب هفته گذشته درخارج از فضای نماز جمعه بیانجامد؟و آیا جایگاه نماز جمعه شایسته اینگونه تسویه حساب هاست!!

ضمن آنکه در خطبه های نماز جمعه سیزدهم مرداد حجت الاسلام رهنورد هیچ نامی از نماینده ولی فقیه در گیلان به میان نیامد که جناب شکری مرجع ضمیر را به صراحت ذکر کرده و در آن رابطه توضیح میدهند!!

علی ای حال شکی نیست که آیت الله قربانی منصوب رهبری ونماینده ولی فقیه در استان میباشند و فراموش نشود که اعضای شورای سیاست گزاری ائمه جمعه نیز منصوب مقام معظم  رهبری اند.

اگر حسب تشخیص شورای سیاست گزاری شخصی فاضل و اندیشمندی توانا که بومی آن استان بوده ومدتی در یکی از شهرهای آن  سابقه امامت جمعه داشته وبرای شهری چون لاهیجان در نظر گرفته میشود و پس از گذشت هفته های متوالی ازابلاغ حکم؛مردم چشم انتطار امدن و معرفی او هستند؛اگر خطیب موقت جمعه ان شهر که طبعا در نماز جمعه از مشکلات فرهنگی؛’ اجتماعی؛ اقتصادی آن شهر سخن میگوید سوال کند که چرا علی رغم تعیین امام چمعه شهر؛  او  را  معرفی نمیکنند؟وچه دستهای پیدا وپنهانی مانع حضور امام جمعه تعیین شده شهر میباشند؟ایا این سخنان موجب تنش شده است!!!

مگر میتوان خود و دیگران را به تقوی و پرهیزگاری دعوت کرد و با مردم صادق نبود؟

برای مردم شهرلاهیجان جای سوال است که چرا علی رغم انتشار خبر انتصاب حجت الاسلام سلیمانی برای امامت جمعه شهر لاهیجان به یکباره سر از شهر همجوار یعنی لنگرود در آورده !!عامل این تاخیر و جابجایی چه چیزی یا چه کسانی بوده اند؟

بدون تردید از بارزترین نشانه های تقوی صداقت است واگر با مردم صادق باشیم صفوف جمعه و جماعات گسترده تر و اعتماد بیشتری در جامعه حاکم خواهد شد.واگر حقایق و واقعیات به مردم منتقل شود علقه و عشق آنان نسبت به خادمان واقعی خود بیشتر خواهد شد./ یادداشت وارده

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار