کد خبر : 28454
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

سد شفارود مهم‌ترین پروژه صنعت آب و برق در گیلان است

سد شفارود مهم‌ترین پروژه صنعت آب و برق در گیلان است

وزیر نیرو با بیان اینکه سد شفارود مهم‌ترین پروژه صنعت آب و برق در گیلان است گفت: احداث این سد از اولویت‌های استانگیلان بوده و باید سرعت کار در احداث آن بیشتر شود.

به گزارش گیلانستان، رضا اردکانیان ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعت آب و برق گیلان در محل احداث سد شفارود رضوانشهر با بیان اینکه مسئله حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است اظهار کرد: این سد جزو نخسین اولویت‌های احداث بوده و باید با توجه به آنچه که کارشناسان در مورد این پروژه می‌گویند سرعت کار را بیشتر کنیم تا بتوانیم در نیمه های سال آینده وعده‌های داده شده د باره سد شفارود محقق سازیم.

وزیر نیرو مهم ترین پروژه صنعت آب و برق در گیلان را سد شفارود برشمرد و با اشاره به اینکه این سد تامین کننده آب پایدار برای مردم منطقه است افزود: بانک مرکزی با همه ی مشکلات موجود و رعایت ضوابط و قوانین در گشایش اعتبارات مورد نظر همکاری های خوبی با ما داشته است و این همکاری ها قابل تحسین است.

سد مخزنی شفارود با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و با احداث این سد، سیلاب های فصلی کنترل و آب شرب به میزان 23 میلیون متر مکعب تامین می شود.

سد شفارود در صورت آماده شدن و تکمیل نهایی 45 میلیون متر مکعب آب را برای بیش از 10 هزار هکتار از اراضی شالیزار های منطقه و همچنین 10 میلیون متر مکعب برای صنایع در سال و تولید انرژی برق آبی به میزان سالانه 3/25 گیگاوات ساعت را در اختیار شبکه توزیع خواهد گذاشت./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار