کد خبر : 3470
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اسفند 1394- 09: 17

سردار آقازاده: رشت از لحاظ مدیریت شهری بحران زده است/ دکتر نامدار: نماینده باید توانایی فهم بر مشکلات را داشته باشد+ تصاویر

سردار آقازاده: رشت از لحاظ مدیریت شهری بحران زده است/ دکتر نامدار: نماینده باید توانایی فهم بر مشکلات را داشته باشد+ تصاویر

همایش “نطق پیش از دستور” با حضور دو تن از کاندیداهای نمایندگی مجلس در رشت توسط بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان برگزار گردید.

به گزارش “درگیلان“، همایش نطق پیش از دستور با حضور دو تن از کاندیداهای نمایندگی مجلس در رشت به همراه پرسش و پاسخ دانشجویی در تالار حکمت دانشکده انسانی دانشگاه گیلان توسط بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان برگزار گردید.

IMG_4750

در این نشست دکتر نامدار یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس در رشت گفت: درآمد سرانه پایین ما پایین است نرخ رشد اقتصادی ما اندک است بهره وری ما در کشور پایین است بدهی های دولت نزدیک صد و پنجاه هزار میلیارد تومان است. نظام بانکی ما بحران زده است و پول خرید و فروش می کند، بی انضباطی اداری در نظام دیوان ساری ما بیداد می کند.

وی در ادامه گفت:این ها برنامه من نیستند بلکه معضلات اجتماعی است که باید حل شود و این مسائل نشان می دهد که انتخابات برای ما بسیار حساس است. ما بالای ۲۰ معضل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی هست که به آن مبتلا هستیم که نمایندگان شما باید آن ها را حل کنند.

IMG_4723

سردار آقازاده یکی دیگر از کاندیداهای نمایندگی مجلس در این نشست گفت: مدیریت منابع یکی از مباحث است و باید بدانیم چطور از فرصت ها خوب استفاده کنیم.سطح تولید ملی ما مشخص است، جمهوری اسلامی عموما بیشتر درآمد نفتی و بعضی از منابع عمومی استفاده می کند.

وی در ادامه گفت: یکی از وظایفی را که مجلس به عنوان یک قانونگذار دارد نظارت بر اجرای قوانین است. با بعضی از تدابیر مدیریتی می توان هزینه ها را کاهش داد و رشد و توسعه را در جامعه گسترش داد.

آقازاده اضافه کرد: مبارزه با تورم زمینه ایی برای یک رکود فرسایشی شده است. اگر مدیریت منابع را در دست افراد توانمند بدهیم می توانند در چالش های اقتصادی که موجود است کمک کند.

IMG_4722

دکتر نامدار در قسمت دوم سخنان خود بیان کرد: یک حرف غیر متعارف می خواهم بزنم: اغلب از من سوال می کنند که چه برنامه ایی دارید؟ من به عنوان یک معلم سیاست عرض می کنم که مگر نماینده باید برنامه داشته باشد؟تمام نظام های سیاسی دنیا را مطالعه کردم و در هیچ جای دنیا نمایندگان برنامه ریزی نمی کنند بلکه سیطره و نظارت دارند بر مشکلات و معضلات جامعه و دولت را وادار می کنند که بالای سر این مشکلات بیایند. نماینده باید توانایی بر فهم مشکلات جامعه داشته باشد و دولت را مجبور به حل این مشکلات بکند.

وی اضافه کرد: برنامه کشور هم چشم انداز ۲۰ ساله ایی که مشخص شود، نماینده ها را قسم بدید که برنامه نداشته باشند بلکه نظارت بر اجرای برنامه ها را انجام دهند.

نامدار در ادامه گفت: منابع تبلیغاتی من منابع مالی شخصی خودم است که برای چاپ پوستر در تعدادی مشخص که آن هم به صورت چک پرداخت شده است. ستادهایی که من در رشت گرفتم صاحبانش را نمی شناسم و از روی لطف به من کمک کردند.

IMG_4737

سردار آقازاده در بخشی دیگر از این برنامه افزود: ما اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم باید منابع را به خوبی شناسایی کنیم. ما آنچه که از مدیریت شهری چه در بحث طرح جامع و تفصیلی متاسفانه به شدت مشکل دایم و توانستیم یک ظرفیت مدیریتی مناسب ایجاد بکنیم.

وی گفت:متاسفانه نیروهای غیرتخصصی در شورا وارد شده اند و شهر رشت یک شهر بحران زده می باشد.

آقازاده در پایان گفت: ما به عنوان یک مجرم پای میز مذاکره نشستیم و اگر مدیریت رهبری نبود ما با یک فاجعه قراردادی مواجه می شدیم البته این تهدید همچنان وجود دارد.

IMG_4733

دکتر نامدار در پایان این برنامه افزود: نمایندگان مجلس از وظایف خود با خبر نیستند در هیچ جای دنیا مجالس در هفته ۴ روز نمی شینند قانون تصویب کنند. این همه قانون نوشتیم و هی اصلاحیه میزنند که  همه چیز ضد نقیض شدند و زمانی دیگر نمی ماند که کار کارشناسی کنند و نتایج قانونگذاری را در استان و شهرستان ببینند.

وی در پایان گفت: مجلس ما از دوره قاجاریه تا الان تفاوتی پیدا نکرده است و این مکانیزم باید عوض بشود.

IMG_4762 IMG_4721 IMG_4726 IMG_4730

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار